اهانت ترامپ به حاکمیت عراق

    کد خبر :452978

مقام های عراقی درخواست رئیس جمهوری آمریکا برای دیدار با آنان در پایگاه نظامی عین الاسد را رد کردند.

به گزارش بازتاب به نقل از العالم، دونالد ترامپ در دیدار با نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد واقع در استان الانبار گفت که در صورت لزوم از عراق به عنوان پایگاهی برای انجام عملیات در سوریه استفاده خواهد کرد.

به نوشته فرانس پرس، دونالد ترامپ همچنین اعلام کرد که آمریکا دیگر نمی تواند ژاندارم جهان باشد و ما نباید ارتش “قوی” خود را در درگیری های دیگر کشورها وارد کنیم.

ترامپ گفت: ما در کشورهایی نیروی نظامی داریم که برخی حتی نام آنها را هم نشنیده اند و این وضعیت نامناسب و اسفبار است.

رئیس جمهوری آمریکا و همسرش چهارشنبه شب در سفری غیرمنتظره به عراق با نظامیان آمریکایی در این کشور دیدار کردند.

این اولین دیدار ترامپ با نظامیان خارج از آمریکا از زمان به قدرت رسیدنش است. وی تاکنون به این دلیل از سوی نظامیان کشورش مورد انتقاد شدید بود.

هواپیمای حامل ترامپ و همسرش به همراه گروهی از مشاوران و ماموران سرویس مخفی و شمار زیادی از خبرنگاران در پایگاه هوایی عین الاسد در غرب بغداد فرود آمد.

برخی از نمایندگان پارلمان عراق سفر ترامپ را اهانتی بزرگ به حاکمیت کشورشان توصیف کرده و خواستار تشکیل جلسه فوق‌العاده برای بررسی آن شدند.

ائتلاف «اصلاح و سازندگی» در بیانیه‌ای ورود ترامپ به پایگاه «عین‌الاسد» در استان الانبار را نقض آشکار حاکمیت عراق دانسته و خواستار نشست اضطراری پارلمان با حضور نخست‌وزیر «عادل عبدالمهدی» برای بررسی آن شده است.

در پی واکنش منفی محافل سیاسی عراق به سفر از پیش اعلام‌نشده ترامپ دفتر «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد مسئولان آمریکایی از قبل بغداد را از این سفر مطلع کرده بودند.

در بیانیه دفتر «عادل عبدالمهدی» آمده نخست‌وزیر عراق، ترامپ را به بغداد دعوت کرد و ترامپ هم متقابلاً از او برای سفر به واشنگتن و دیدار در کاخ سفید دعوت کرد.

این بیانیه همچنین خاطرنشان کرده نشست بین رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر عراق به سبب اختلاف بر سر نحوه برگزاری آن لغو شد.

خبرگزاری رویترز گزارش داد که ترامپ در راه بازگشت به آمریکا از پایگاه هوایی رامشتاین در آلمان نیز دیدار خواهد کرد.

رئیس جمهوری آمریکا هفته گذشته در تصمیمی ناگهانی اعلام کرد که همه نظامیان آمریکایی حاضر در سوریه و حدود نیمی از نیروهایی آمریکایی در افغانستان را به کشور خود بازمی گردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید