ماجرای تحقیق و تفحص از موسسه همشهری

    کد خبر :452858

حسین قربانزاده، مدیرمسوول و سردبیر اسبق موسسه همشهری به گزارش تحقیق و تفحص شورای شهر از همشهری واکنش نشان داد.

مهمترین بخش های اظهارات قربانزاده به شرح زیر است:

کسانی که وضعیت همشهری را بررسی کردند، اشرافی به ماهیت چندگانه موسسه همشهری و اختیارات و وظایف آن نداشته اند.

همشهری هیچ اقدامی نکرده، مگر مستند آن در اختیارات و وظایف مندرج در اساسنامه و قوانین و مقررات و در چارچوب رسالت کلی این رسانه بوده است.

هر کس که اندک اطلاعاتی از وضعیت همشهری داشته باشد می داند که فهرستی که در تحقیق و تفحص آمده، برخی از افتخارات موسسه همشهری در یک دهه گذشته است

البته بسیاری از آمار و ارقام این گزارش اشتباه است

موسسه همشهری از سال 1384 تا 1396 نه ریالی از عوارض مردم و بودجه شهرداری و نه از یارانه کاغذ معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد بهره ای برده است.

قبل از سال ۸۴ همشهری هرچه درآمد داشت، صرف هزینه های جاری می شد اما سرمایه و دارایی های این موسسه در یک دهه منتهی به سال ۱۳۹۵، یازده برابر شد!

این معادله را حل کنید: مجموعه ای که یک ریال کمک و بودجه عمومی ندارد، وقتی در همه ابعاد اعم از تنوع محصولات، راه اندازی سه مجموعه چاپخانه عظیم، ساختمان اصلی، حقوق پرسنل، امکانات رفاهی و … توسعه و گسترش پیدا می کند و در عین حال سرمایه گذاري ثابتش هم یازده برابر می شود، نمره مدیریتش چند است؟!

شبیه همین بحران اقتصادی امسال در سال ۹۰ و ۹۱ بود و مدیریت وقت توانست به خوبی مدیریت کند و ذخیره کاغذ را به شش ماه برساند

طنز این گزارش آن است که قرارداد خرید کاغذ را در زمره قراردادهای خارج از وظایف این موسسه، فهرست کرده اند !

مفهوم ضرر و زیان برای یک موسسه فرهنگی متفاوت است، بخشی از مجلات زکات روزنامه بود! قضاوت جزیره ای و سودانگارانه صرف از مجموعه مجلات بدون توجه به رسالت این موسسه، اشتباه است و همین رویکرد اشتباه یک تی ان تی گذاشت کنار ریشه این درخت تناور و بارور و متاسفانه همه زحمات را به باد داد!

در طرح رتبه بندی دولت فعلی، سه سال پیاپی این روزنامه بین همه روزنامه ها، رتبه اول را کسب کرد و در افکارسنجی معاونت مطبوعاتی و ایسپا نیز در صدر اقبال مردمی قرار داشت.

قرارداد آگهی ها و توزیع همشهری، در اوج رعایت صرفه و صلاح موسسه بود و باعث شد جایگاه ممتاز این رسانه حفظ شود.

۳۴ نفر از کسانی که قرارداد موقت آنها دائمی شد، بیش از ۲۰ سال سابقه خدمت داشتند و مابقی هم حداقل بالای پنج سال سابقه داشتند. گویا برخی نسبت به ظلم به کارکنان عادت کردند که حفظ امنیت شغلی کارکنان را جرم مدیران می دانند !!

خاک پاشیدن به اقدامات مثبت گذشته، ضعف های دوره فعلی را حل نمی کند

ما را به سیاست زدگی در همشهری متهم می کنند در حالی که الان این رسانه، گوشت قربانی نزاع های درون یک جریان سیاسی شده است

رویکرد مدیریت گذشته، هرگز حذف سلایق دیگر از تحریریه ها نبود ولی حالا شما باید با ذره بین، سلیقه متفاوت پیدا کنید!

شوی تحقیق و تفحص دردی را درمان نمی کند ولی باشد اصلا خاشقچی را هم ما کشتیم!! ولی شما فکری به حال تن خسته این رسانه رنجور بکنید و از این وضعیت بلاتکلیفی و سوءمدیریت نجاتش دهید!

در دوره گذشته هرگز فشارهای اقتصادی به کارکنان تحمیل نمی شد، سود دوماهه مجمع به تاخیر نمی افتاد، هدایای انگیزشی حذف نمی شد و …

کارنامه یک دهه همشهری را از منتقدین منصف مدیریت این دهه که اکنون در این موسسه شاغل هستند، باید پرسید!

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید