پاسخ یاسر هاشمی به کارگردان «هاشمی زنده است»: خوابیده را می‌توان بیدار کرد اما بیدار کردن کسی که خود را به خواب زده، مشکل است

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۵ دی ۱۳۹۷ ۱۳:۰۷
    کد خبر :452527

یاسر هاشمی در یادداشتی به اظهارات کارگردان مستند «هاشمی زنده است» پاسخ داد.

به گزارش انتخاب، در این یادداشت آمده است:

جناب آقای علی طادی
هنرمند محترم
با سلام
قبل از رونمایی مستند” هاشمی زنده است” ؛ در مصاحبه ای اعلام کرده بودید: ” تلاش کردیم تا مستند بر اساس مستندات و خط فکری مرحوم آقای هاشمی تنظیم شود تا جایی که اگر این مستند را خانواده و بستگان ایشان دیدند و ایرادی به کار داشتند؛ ما سند و مدرکی برای اثبات مطلب و نکته‌ای که بیان کرده‌ایم ؛ داشته باشیم.”

اخیرا هم وقتی طشت محتوای مستند از بام افکار عمومی افتاد؛ گفتید : “خانواده آیت‌الله‌هاشمی می‌گویند که این مستند تحریف تاریخ است، پر از دروغ است، واقعیت را جعل کرده است. ای کاش بگویند دقیقا کجای مستند تحریف است؟ دقیقا اشاره کنند که فلان بخش که فلان مسأله را نشان می‌دهد، دروغ است و واقعیت ندارد. ”

اگر این نکته را براساس روحیه پژوهشگری و تحقیقاتی گفته اید که لازمه کارگردانی برای ساخت مستند های تاریخی می باشد؛ کافی ست به یک نکته به عنوان ” مشت نمونه خروار ” اشاره نمایم تا اگر سندی برای این موضوع دارید؛ ارائه نمایید که حقیقت سخت مشتاق آن است. در خصوص محل رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی ؛ خیلی محکم و با اطمینان از استخر فرح نام بردید و سعی کردید یک مکان مجهول و صد البته مجعول را به جغرافیای تهران بیفزایید.

از انبوه تحریفات بگذرید و به همین یک نکته بسنده کنید و برای ثبت در تاریخ مستندات استخر فرح را ارائه نمایید.

البته بعید نیست استناد شما ؛ نوشته های تهدیدآمیز چند پلاکارد در قم و یا سخنان چند هتاک معلوم الحال باشد که همزمان با عزاداری مردم سراسر کشور برای ارتحال ناگهانی آیت الله هاشمی رفسنجانی؛ اجتماع می ساختند و با خوشحالی از استخر فرح می گفتند تا از اعجاب جامعه نسبت به ارتحال امین خویش و همزمانی آن با قتل امیر کبیر بکاهند.

وگرنه برای تیم پژوهشگر مستند سخت نبود که تحقیق کنند و به دور از هیاهوهای سیاسی به جامعه اعلام و در تاریخ ثبت کنند که اصولا استخر فرح وجود خارجی ندارد و ساخته ذهن و زبان کسانی است که اعتدال دینی و سیاسی را بر نمی تابیدند. همان اعتدالی که مراجع بزرگوار و آیات عظام حوزه های علمیه نجف اشرف و قم؛ آیت الله هاشمی رفسنجانی را نماد آن در جهان اسلام و انقلاب اسلامی می دانند.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی کوچ ناگهانی و بدون رنج بیماری و بستر آیت الله هاشمی را مرگ ایستاده و در کمال عزت ؛ اقتدار و محبوبیت ؛ توصیف کردند و در روایت داریم که مرگ در آب؛ اجر شهادت دارد.” و آیت الله العظمی جوادی آملی با تعابیر عارفانه ؛ اعلام کردند: ” مرگ آیت الله هاشمی را نبرده است؛ بلکه او مرگ را احاطه کرده که همچنان زنده است.”

سخنان شخصیت های دینی ؛ ملّی و بین المللی ؛ با کمترین جستجو در دسترس است؛ اما تیغ تحریف و سانسور برای متن این مستند چنان تیز بود که به جای مراجع؛ اقوال دروغ را مرجع قرار داد تا سناریوی توهین و تهمت به امام راحل و یاران راستینش در پازل مستند ” هاشمی زنده است” ؛ کامل شود.

هرچند خوابیده را می توان بیدار کرد و بیدار کردن کسی که خود را به خواب زده ؛ مشکل است ؛ اما جهت مزید اطلاع شما و شاید برای استفاده در مستندهای بعدی بگویم ملکی که استخر محل جان باختن آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در آن قرار دارد، هیچ ربطی به فرح نداشته است. این استخر ۲۰ سال بعد از انقلاب اسلامی و در سال ۱٣٧٧ساخته شد و اساسا در زمان طاغوت وجود خارجی نداشته ؛ چه برسد به اینکه استخر اختصاصی فرح باشد!

امیدوارم در کارهای هنری ؛ استقلال سیاسی و پژوهش های همه جانبه داشته باشید که اگر از دل برآید؛ بر دل نشیند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید