عملیات پهپادی ارتش یمن علیه ائتلاف سعودی در استان «الجوف»

    کد خبر :452356

یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، شامگاه سه‌شنبه، تجمع نیروهای متجاوز به یمن را در استان «الجوف» هدف قرار داد.

یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، تجمع بزرگ شبه‌نظامیان همپیمان با ائتلاف سعودی را در یکی از پایگاه‌های نظامی در «الجوف» را هدف قرار داد. این عملیات در واکنش به تداوم و تشدید درگیری‌ها در این استان و سایر استانهای یمنی صورت گرفت.

به نوشته پایگاه خبری «المسیرة»، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یگان پهپادی یمن، شامگاه سه شنبه (25 دسامبر)، این نیروها را در پایگاه «السویقا» در منطقه «الیتمه» در الجوف هدف قرار داد. این نیروها در حال آماده شدن برای انجام عملیاتی جدید و تشدید درگیری‌ها در این استان به نفع ائتلاف سعودی بودند.

وی افزود: در این حمله، ده‌ها نفر از نیروهای مذکور کشته و زخمی شدند و موجی از ترس و وحشت در صفوف نیروهای متجاوز به وجود آمد.

دیروز یگان‌های پهپادی و توپخانه‌ای یمن نیز یک عملیات مشترک علیه نیروهای متجاوز در جبهه «نهم» در استان «مأرب» انجام دادند و طی آن شماری از نیروهای متجاوز از جمله چند فرمانده آنها، کشته و زخمی شدند.

این عملیات در حالی صورت می‌گیرد که آتش‌بس در استان «الحدیده» یمن همچنان برقرار است و با وجود نقض‌های متعدد صورت گرفته از سوی ائتلاف سعودی در سایه حضور تیم نظارت سازمان ملل در این استان، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، هنوز به آن پایبندند. اما ائتلاف سعودی که مدعی است، خواستار صلح در یمن است، سایر جبهه‌های درگیری در یمن را داغ نگه داشته است و به تشدید حملات در این جبهه‌ها روی آورده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید