افزایش دما در استان‌های ساحلی دریای خزر

    کد خبر :452344

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: امروز(۵ دی ماه) وزش بادهای جنوبی سبب افزایش دما در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر می‌شود.

احد وظیفه در گفت وگو با ایسنا افزود: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی امروز(۵ دی ماه) برای بیشتر مناطق کشور آسمانی صاف پیش‌بینی می‌شود. برای امروز در بعضی ساعات وزش باد شدید در استان‌های گیلان، اردبیل، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی انتظار می‌رود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا (۶ دی ماه) با ورود سامانه بارشی از غرب کشور برای نواحی غرب و شمال غرب کشور بارش باران و وزش باد و در مناطق سردسیر مرتفع بارش برف پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: در اواخر وقت امروز و جمعه (۶ و۷ دی ماه) این سامانه تقویت می‌شود و علاوه بر نیمه غربی کشور، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گفته وظیفه برای روز جمعه (۷ دی ماه) بارش در نواحی جنوب غرب کشور به شکل رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه اظهارکرد: از بعدازظهر فردا و طی روز جمعه (۶ و ۷ دی ماه) سواحل خلیج فارس در استان‌های بوشهر و خوزستان همچنین سواحل غربی دریای خزر مواج و طوفانی خواهد بود.

وظیفه در پایان درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا (۶ دی ماه) صاف در بعد از ظهر همراه با افزایش ابر و وزش باد و احتمال بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. دمای هوا در این روز به ۱۲ و ۴ درجه سانتیگراد می‌رسد. آسمان پایتخت جمعه (۷ دی ماه) نیمه ابری تا ابری همراه با بارش باران و وزش باد خواهد بود. دمای هوا در بین در گرم ترین ساعت 11 درجه سانتیگراد و در سردترین زمان ۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید