اعتراضات سودان به نزدیکی کاخ عمرالبشیر رسید

    کد خبر :452012

اعتراضات ضد دولتی در سودان به نزدیکی کاخ عمرالبشیر، رئیس جمهور این کشور رسید.

به گزارش بازتاب به نقل از آناتولی، با ادامه اعتراضات ضد دولتی در سودان، معترضان به نزدیکی کاخ ریاست جمهوری این کشور رسیدند.

گفته شده تا کنون نیروهای امنیتی و پلیس سودان با شلیک گاز اشک‌آور موفق به پراکنده کردن معترضان شده‌اند، هرچند اطراف محل کار و اقامت عمرالبشیر که به کاخ ریاست جمهوری معروف است، همچنان ناآرام گزارش شده است.

معترضان خواستار کناره‌گیری عمرالبشیر از قدرت هستند و در شعارهای خود خواستار تغییر حکومت شده‌اند.

به تازگی عفو بین الملل با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در جریان درگیری ها و اعتراضات در سودان طی ۵ روز اخیر دست کم ۳۷ تظاهرات کننده سودانی کشته شده است.

روز گذشته ائتلافی از اتحادیه‌های مستقل شغلی خواستار برگزاری راهپیمایی در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری سودان شده‌ بودند تا طومار برکناری عمر البشیر، رئیس جمهوری این کشور را امضا کنند، هرچند به نظر می‌رسد با دخالت پلیس اعترضات امروز باردیگر به خشونت کشیده شده است.

پیش از این حزب الامه که یکی از مهم ترین احزاب مخالف دولت سودان است با انتشار بیانیه‌ای با امضای دیگر احزاب مخالفت دولت عمرالبشیر، خواستار استعفای او از قدرت شده بودند.

عمرالبشیر درسال ۱۹۸۹ در جریان یک کودتای آرام قدرت را بدست گرفت و اعتراضات ضد دولتی علیه او از چهارشنبه گذشته در اعتراض به افزایش قیمت‌ها و کمبود مواد غذایی و سوخت آغاز شد اما معترضان خیلی زود خواستار برکناریش از قدرت پس از نزدیک به سه دهه شدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید