رگبار و رعد و برق در جنوب و غرب کشور

    کد خبر :451908

سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه‌ای ضمن تشریح بارش باران و برف در نقاط مختلف کشور تا پایان هفته جاری از اختلال در ترافیک جاده‌ای در ارتفاعات و دامنه‌های شمالی و جنوبی رشته کوه البرز در۷ و ۸ دی ماه خبر داد.

در اطلاعیه سازمان هواشناسی آمده است: «بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، پنجشنبه (۶ دی ماه) سامانه بارشی از شمال غرب و غرب کشور وارد می‌شود. روز جمعه (۷ دی ماه) این سامانه تقویت می‌شود و علاوه بر این مناطق سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، جنوب‌غرب و بخش‌هایی از مرکز کشور را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

پنج شنبه (۶ دی ماه) بارش باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی،اردبیل، زنجان، کردستان،کرمانشاه،ایلام،غرب لرستان و غرب خوزستان و روز جمعه (۷ دی ماه) بارش باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی،اردبیل،زنجان، کردستان،کرمانشاه،گیلان،مازندران،گلستان،ایلام،لرستان،کهگیلویه و بویراحمد،چهارمحال و بختیاری،خوزستان،شمال غرب بوشهر،جنوب غرب اصفهان، مرکزی، قزوین ،تهران،البرز و همدان پیش‌بینی می‌شود.

روزجمعه (۷ دی ماه) در استان‌های خوزستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، لرستان و کرمانشاه بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. همچنین ازبعدازظهر پنجشنبه (۶ دی ماه) درمسیرهای کوهستانی دامنه‌های زاگرس واقع در شمال غرب، غرب تا جنوب غرب کشور و در روزهای جمعه و شنبه (۷ و ۸ دی ماه) علاوه بر این مناطق در ارتفاعات و دامنه‌های شمالی و جنوبی رشته کوه البرز بارش برف و اختلال در ترافیک جاده‌ای به سبب لغزندگی و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود.

از این رو توصیه می‌شود برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم از سوی هموطنان، مدیریت بحران و سازمان‌های امدادی در نظر گرفته شود.

به گزارش ایسنا شایان ذکر است از بعد از ظهر روز پنج شنبه (۶ دی ماه) و طی روز جمعه (۷ دی ماه) با جنوبی شدن جریان باد در سواحل خلیج فارس در استانهای بوشهر و خوزستان دریا مواج است.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید