معاون برنامه ریزی فرمانداری تهران تاکید کرد:‌

لزوم مشارکت همه اقشار جامعه برای مقابله با آلودگی هوا

    کد خبر :451580

معاون برنامه ریزی فرمانداری تهران بر لزوم مشارکت همه اقشار جامعه برای مقابله با آلودگی هوا تاکید کرد و گفت: با وجود افزایش بارش‌ها نسبت به سال گذشته باید مسئولیت‌های خود را در خصوص برنامه ریزی جهت کاهش آلودگی هوا انجام دهیم.

اسماعیلی راد در دومین جلسه ستاد پایش و کنترل محیط زیست شهرستان تهران با تاکید بر لزوم اهمیت محیط زیست و توجه به بخش‌های مختلف محیط زیست گفت: ماهیت جغرافیایی و سیاسی تهران به همراه مرکزیت آن که موجب عبور و مرورهای زیاد برای رسیدن به بخش‌های مختلف کشور شده است موجب شده بار زیستی تهران بیشتر شود. در این میان افزایش آگاهی مردم و همچنین وجود شبکه‌های اجتماعی و سرعت انتقال اطلاعات حساسیت‌های مردم نسبت به پایش محیط زیست را در مقایسه با گذشته چندین برابر کرده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: خوشبختانه امسال با بارش‌هایی که داشته‌ایم و افزایش آن نسبت به سال گذشته موجب شد تا درصد بیشتری از روزهای پاک را داشته باشیم اما قطعا این رخداد موجب این نخواهد شد که مسئولیت ما کم شود. آلودگی هوا در تهران بیشتر از حد طبیعی است و این موضوع مشکلات زیادی برای شهروندان ایجاد کرده است. لذا همه ما مسئول هستیم و این مسئولیت شامل کارخانجات، تولیدکنندگان به ویژه تولید کنندگان خودرو و همه مسئولین می‌شود. در حقیقت باید بگوییم موضوع آلودگی هوا برآیند عملکرد ما است که میزان آلودگی هوا بالاتر از استاندارد شده است. باید از جایی شروع کنیم و در خصوص هوای پاک اقدامات جدی انجام دهیم و در این حوزه مسئولیت را به دیگران واگذار نکنیم.

اسماعیلی راد تاکید کرد:‌ قطعا اصلاح برخی از الگوها کار سختی نیست و امیدواریم همه از جمله شهروندان، تولیدکنندگان و مسئولین مسئولیت خود را در این حوزه به نحو احسن انجام دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید