حل معضل بوی نامطبوع در مسیل بزرگراه شیخ فضل الله نوری

    کد خبر :451557

رئیس اداره محیط زیست شهرستان تهران از حل معضل بوی نامطبوع در مسیل بزرگراه شیخ فضل الله نوری ظرف ۱۵ روز آینده و با همکاری شرکت آب و فاضلاب تهران خبر داد.

بازگیر در دومین جلسه ستاد پایش و کنترل محیط زیست شهرستان تهران با اشاره به فعالیت برخی کارگاه‌های ضایعات سوزی در جنوب تهران گفت: این کارگاه‌های غیر مجاز که بخشی از مواد زاید خود را می‌سوزاندند به صحنه تکراری در کنار بزرگراه آزادگان تبدیل شده بودند که همه شهروندان از دود ناشی از فعالیت آنها معترض بودند. این کارگاه‌ها در حدود ۴۰ سال بود که موجب رنجش شهروندان تهرانی شده بودند. خوشبختانه با همکاری همه دستگاه‌های ذیربط این اقدام مهم انجام شد و حدود ۳۰۰ واحد غیر مجاز که این کار را انجام می‌دادند در چندین محله پاکسازی شدند که مهمترین آنها محله تقی آباد بود که به طور کامل از حیث وجود این کارگاه‌های غیر مجاز پاکسازی شد.

وی ادامه داد: البته در محله دیگری به نام خلازیر در منطقه ۱۹ کارگاه‌های مشابه‌ای وجود دارد که امیدواریم در این محله نیز با کمک دستگاه‌های ذیربط ۱۸۰ هکتار زمین‌هایی که این کارگاه‌ها در آنها فعالیت می‌کنند پاکسازی شوند. با تحقق این مهم قطعا محله دیگری در تهران با چنین شرایطی که محل فعالیت کارتن‌های ضایعات سوزی باشد ایجاد نخواهد شد.

مدیر اداره محیط زیست شهرستان تهران با اشاره به اینکه تا کنون این ضایعات در سراسر تهران جمع‌آوری می‌شد و در محله تقی آباد دپو می‌شد و بخشی از آنها سوزانده می‌شد افزود: بعضا دیده می‌شد که با جمع‌آوری سیم‌ها برای به دست آوردن مغزی مسی آنها، رویه پلاستیکی سوزانده می‌شد و موجب تشدید آلودگی هوا می‌شد که خوشبختانه این کارگاه‌ها امروز جمع‌آوری شده‌اند.

به گزارش ایسنا، وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع انفصال شبکه فاضلاب در بخش‌هایی از شهر تهران اشاره کرد و افزود: در سطح تهران ۵۰ نقطه شناسایی شد و نسبت به ساماندهی آنها اقدامات آغاز شده است. در مسیل شیخ فضل الله نوری فاضلاب آزاد زیادی وجود دارد که موجب نارضایتی شهروندان به دلیل انتشار بوی نامطبوع شده است. امیدواریم با همکاری شرکت آب و فاضلاب ظرف ۱۵ روز آینده نسبت به حل این مشکل اقدام شود. به شکلی که از این پس این فاضلاب به سمت تصفیه خانه جنوب تهران منتقل خواهد شد و شهروندان این محدوده دیگر شاهد انتشار بوی نامطبوع نخواهند بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید