افزایش ظرفیت سربازان امریه در میراث فرهنگی

    کد خبر :451514

فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری از افزایش سهمیه سربازان امریه در این سازمان خبر داد.

سردار امیر رحمت الهی در نشست تخصصی فرماندهان معاونین و مدیران یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی که پیش از ظهر امروز با حضور معاون رئیس جمهور در محل ستاد ناجا برگزار شد، اظهار کرد: بنابر آمارها بیش از ۳۲ هزار اثر تاریخی در کشور داریم، ۲۳ اثر غیرمنقول داشته و ۲۲۲ موزه در کشور ما فعال است که تامین امنیت این اماکن و فضاها بر عهده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی است.

وی با بیان اینکه ماموریت‌های یگان حفاظت ماموریت‌های چند وجهی است، اظهار کرد: با پیگیری‌هایی که انجام دادیم سهمیه سربازان امریه در سازمان میراث فرهنگی را افزایش دادیم و توانستیم از این طریق بخشی از نیاز و توان خود را به نیروی انسانی تامین کنیم.

رحمت الهی همچنین از راه‌اندازی سامانه تلفنی ۰۹۶۶۲ در میراث فرهنگی خبر داد و گفت: از طریق این سامانه اخبار و اطلاعات مردمی را جمع‌آوری می‌کنیم.

فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی از رونمایی از سامانه میراث‌بان با هدف حفاظت و نظارت بیشتر بر میراث فرهنگی و آثار تاریخی خبر داد و گفت: با استفاده از این سامانه، میراث فرهنگی و تاریخی را می‌توان مستندسازی کرد و و امکان رصد و بازرسی از این اماکن نیز برای ما راحت‌تر خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه موزه لوور در تهران نیز گفت: تامین امنیت این نمایشگاه نیز بر عهده یگان حفاظت بود که خوشبختانه همکاران من با دقت و ظرافت خاصی از پس این مهم برآمدند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از رصد فضای مجازی برای برخورد با مجرمان خرید و فروش عتیقه و مبادله گنج یاب و فلزیاب خبر داد و گفت: در همین راستا نیز در سال گذشته ۱۱۶ سایت و در ۹ ماهه امسال نیز ۷۰ سایت غیر مجاز شناسایی و با هماهنگی دستگاه قضایی مسدود شد.

رحمت‌الهی از اختصاص شعب ویژه رسیدگی به جرائم علیه میراث فرهنگی در ۱۹ استان خبر داد و گفت: دستورالعمل مبارزه با قاچاق صنایع دستی نیز تدوین شده است.

وی از توقیف ۲ تریلر حامل ۲۰ تن انواع صنایع دستی قاچاق ساخت کشور چین در همدان خبر داد و افزود: یکی دیگر از اهداف ما و دولت محترم توسعه گردشگری است، اما معتقدم که حتی کمترین بزه دیدگی نیز در تحقق این هدف مشکلاتی را ایجاد می‌کند که در همین راستا نیز یگان حفاظت باید با هوشیاری بیشتر و کاملی عمل کند و ما نیز همین امر را در دستور کار قرار داده‌ایم.

رحمت الهی در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه گزارش عملکرد ۹ ماهه پرداخت و گفت: در ۹ ماهه امسال یکهزار و ۶۵۴ مجرم مرتبط با یگان حفاظت میراث فرهنگی شناسایی و دستگیر شده‌اند. همچنین طی این مدت ۶هزار و ۸۱۰ شیء تاریخی متعلق به دوره‌های مختلف شناسایی و کشف شده است.

به گزارش ایسنا، نعمت‌الهی از کشف ۱۵ هزار و ۳۱۲ قلم اشیاء تقلبی تحت عنوان عتیقه خبر داد و گفت: همچنین با اقدامات انجام شده ۹۹۶ شیء قدیمی و عتیقه نیز به شکل داوطلبانه به میراث فرهنگی تحویل داده شده است.

وی با بیان اینکه ۲۸۴ دستگاه فلزیاب غیرقانونی نیز کشف شده است، گفت: همچنین ۲۱۷ مورد اسکورت اموال تاریخی از جمله اقدامات انجام شده از سوی میراث فرهنگی در ۹ ماهه امسال است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید