فرناندو هیرو: به عقب برگردم، باز هم هدایت تیم ملی اسپانیا در جام جهانی قبول را می‌کنم

  • ورزشی
  • سه شنبه ۴ دی ۱۳۹۷ ۱۱:۲۶
    کد خبر :451457

سرمربی رقیب ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ می‌گوید از تصمیمش برای قبول هدایت تیم ملی اسپانیا در آستانه آغاز آن رقابت‌ها پشیمان نیست.

به گزارش تسنیم ، فرناندو هیرو سرمربی سابق تیم ملی اسپانیا که در جام جهانی 2018 هدایت این تیم را مقابل ایران برعهده داشت، می‌گوید که با وجود ناکامی در این رقابت‌ها از تصمیم خود برای پذیرش مسئولیت سرمربیگری ماتادورها پشیمان نیست.

هیرو در شرایطی روی نیمکت تیم ملی اسپانیا نشست که تنها دو روز به آغاز جام جهانی، خولن لوپتگی از این تیم اخراج شده بود و او می‌بایست تیم را برای مصافی سخت با پرتغال در اولین بازی‌اش در مرحله گروهی آماده می‌کرد. هیرو اگرچه توانست به سختی و با تنها یک پیروزی یک گله مقابل ایران اسپانیا را به عنوان تیم اول گروه B‌ به مرحله یک هشتم نهایی برساند اما در آنجا موفق نشد به شاگردانش برای عبور از سد روسیه میزبان کمک کند و در کمال ناباوری شاهد شکست آنها در ضربات پنالتی و کنار رفتن شان از گردونه رقابت‌ها بود.

با این وجود کاپیتان سابق رئال مادرید در گفت‌و‌گو با یکی از شبکه‌های تلویزیونی اسپانیا اعتراف کرد که اگر می‌توانست به گذشته برگردد باز هم مسئولیت هدایت تیم ملی اسپانیا را به خاطر تعهدی که به این تیم دارد، قبول می‌کرد.

هیرو که پس از جام جهانی جای خود را به لوئیس انریکه داد، گفت: تأکید می‌کنم که اگر می‌توانستم به خاطر تعهد و وفاداری‌ام، باز هم هدایت تیم ملی اسپانیا را قبول می‌کردم. من 50 سال سن دارم و در زندگی‌ام شرایط این چنینی زیادی را تجربه کرده‌ام، شرایطی مثل اینکه سه روز مانده به جام جهانی مجبور شوی شرایطت را تغییر دهدی. تعهد و صداقتی که من نسبت به تیم ملی داشتم، سبب شد که مسئولیت هدایت آن را قبول کنم.

هیرو ادامه داد: می‌دانستم که باید این کار را انجام بدهم و الان هم وجدانم راحت است. می‌دانستم که انتظارات از ما حداکثر است اما با شرایط پیچیده‌ای که ما داشتیم، چاره‌ای جز آن نبود. من رفتار بازیکنانم را بعد از اتفاقی که افتاد تحسین می‌کنم. به غیر این، سایر مسائل فنی و فوتبالی بودند که در آن شما ممکن است روی همه شرایط کنترل نداشته باشد. وقتی که تصمیم گرفتن هدایت تیم ملی اسپانیا را قبول کنم، تنها چیزی که به آن فکر نمی‌کردم، خودم بودم، اینکه ممکن است موفق باشم یا زمین بخورم. اگر به گذشته برگردم باز هم همان تصمیم را می‌گیرم و از هیچ کسی هم (به دلیل ناکامی تیم ملی اسپانیا) گله و شکایتی ندارم. بازیکنان من با تمام توان‌شان تلاش کردند. شما باید خودتان در چنین شرایطی قرار بگیرید تا درک کنید که من چه می‌گویم و کار کردن چقدر سخت است.

هیرو پس از جام جهانی تیم ملی و فدراسیون فوتبال اسپانیا را ترک کرد. او درباره دلیل این تصمیمش هم عنوان کرد: من تا جام جهانی قطر قرارداد داشتم و فکر می‌کنم که بهترین گزینه برای من و برای همه این بود که من بروم. من تصمیم گرفتم بروم تا راه برای نسل جدید باز شود.ما بازیکنان و مربیان بزرگی داریم که لوئیس انریکه یکی از آنها است. او سرمربی فوق‌العاده‌ای برای تیم ملی است و تمام دنیا او را می‌شناسند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید