آقای کی‌روش! آقای فردوسی‌پور! چه کسی باید همدلی را در فوتبال ایران به وجود می‌آورد؟

  • ورزشی
  • سه شنبه ۴ دی ۱۳۹۷ ۱۰:۰۸
    کد خبر :451314

کارلوس کی‌روش در حالی می‌گوید دوست داشت همدلی پس از جام جهانی ۲۰۱۸ جاری می‌شد که خودش بلافاصله پس از این رقابت‌ها کام مردم را تلخ کرد. در این موضوع البته باید به نقش فردوسی‌پور نیز توجه کرد.

چیزی تا آغاز جام ملت‌های آسیا نمانده اما همچنان حرف‌هایی زده و رفتارهایی می‌شود که جای تأمل دارد. شب گذشته برنامه نود ارتباط زنده‌ای با کارلوس کی‌روش برقرار کرد. در بخشی از این مصاحبه عادل فردوسی‌پور به سرمربی تیم ملی گفت: «بعد از جام جهانی حواشی زیادی اطراف تیم ملی بود و الان بهتر است اختلافات را کنار بگذاریم و برای شکستن طلسم به مسابقات برویم.» کی‌روش نیز در واکنش به این موضوع گفت: «این ایده خوبی است فقط ای کاش این ایده بعد از جام جهانی جاری می‌شد.»

ابتدا از کی‌روش می‌پرسیم؛ چه کسی باید ایده همدلی را اجرایی می‌کرد و چرا اجرایی نشد؟ آیا کی‌روش خودش را مقید به رعایت این ایده کرده بود؟ اگر پاسخ مثبت است پس مصاحبه‌ای که درست 24 ساعت بعد از آخرین بازی تیم ملی در جام جهانی انجام داد، چه سنخیتی با این ایده داشت؟ او که می‌گوید مردم از نمایش تیم ملی در جام جهانی لذت برده‌اند چرا اجازه نداد این لذت 24 ساعت بیشتر دوام بیاورد و کام مردم ایران را بلافاصله با آن مصاحبه تند تلخ کرد؟

کی‌روش کجا و در چه زمانی برای ایجاد و تقویت همدلی گام برداشته است؟ حتما پیام تبریک او برای رامین رضاییان پس از جدایی از پرسپولیس و پیوستن به اوستنده بلژیک که روی خروجی سایت فدراسیون فوتبال قرار گرفت هم در همین راستا بوده است؛ اتفاقی که درباره بازیکنان دیگر رخ نداد و تنها رضاییان که شاگرد برانکو بود را شامل شد، بازیکنی که چند روز پیش در حمایت از کی‌روش علیه همبازی پیشین خود از بدترین واژه‌ها و کلمات استفاده کرد.

ماجرای استفاده از الفاظی مانند مار و عقرب چطور آقای کی‌روش؟ حتماً ماجرای خرس و سیرک هم که از سوی میک مک درموت دستیار او مطرح شد در راستای همین ایده همدلی بوده است.

و اما عادل فردوسی‌پور؛ سهم او در این ماجرا چقدر است؟ او چقدر بر طبل اختلافات و دوقطبی شدن کوبیده است؟ مجری برنامه نود تا چه اندازه به ایجاد همدلی کمک کرده است؟ چقدر در ایجاد دوقطبی و به وجود اختلاف میان افراد مختلف سهم داشته است؟ برنامه نود بیشتر به دنبال همدلی بین اهالی فوتبال بوده یا اختلاف افکنی؟ بهتر نیست مجری برنامه نود حداقل در خلوت خودش فکر کند که برای ایجاد همدلی در فوتبال چه کار تاثیرگذاری کرده و البته دوگانگی‌ها و اختلاف‌هایی که ایجاد کرده را هم فهرست کند؟

به گزارش تسنیم ،همه می‌گویند تیم ملی در آستانه جام ملت‌ها نیاز به آرامش دارد اما این آرامش باید از سوی چه کسانی به تیم تزریق شود؟ مگر نه اینکه کادرفنی تیم ملی باید در خط مقدم آرامش بخشی باشد؟ آنچه اما در این سال‌ها از کی‌روش دیده‌ایم این است که او در خط مقدم درگیری‌ها و دعواها بود و گاهی اوقات هم از دستیارانش هم به عنوان نیروی کمکی استفاده کرده تا مبادا در این جنگ همیشگی کم بیاورد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید