معاون نخست‌وزیر روسیه رئیس کمیته سازماندهی یونیورسیاد ۲۰۱۹ شد

  • ورزشی
  • دوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷ ۱۵:۰۷
    کد خبر :450903

اولگا گولودتس جایگزین ویتالی موتکو در سمت ریاست کمیته سازماندهی یونیورسیاد ۲۰۱۹ شد.

اولگا گولودتس که هم‌اکنون معاون نخست‌وزیر روسیه است به جای ویتالی موتکوی 60 ساله ریاست کمیته سازماندهی یونیورسیاد 2019 را بر عهده گرفت.

به گزارش تسنیم ،ویتالی موتکو که هفته گذشته از سمت ریاست فدراسیون فوتبال روسیه کناره‌گیری کرده بود سابقه 10 ساله وزارت ورزش و ریاست کمیته سازماندهی جام جهانی 2018 فوتبال را دارد. او اکنون معاون نخست‌وزیر روسیه در امور ساخت و توسعه منطقه‌ای است. ویتالی موتکو همچنین آماده‌سازی شهر سوچی برای میزبانی از المپیک زمستانی 2014 را بر عهده داشت. او دسامبر سال 2017 میلادی از سمت ریاست فدراسیون فوتبال روسیه به دلیل محرومیت همیشگی از سوی کمیته ملی المپیک کناره‌گیری کرده بود. ویتالی موتکو سپس شکایتی علیه این نهاد به دادگاه بین‌المللی داوری ورزشی ارائه کرد اما هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است. بدین‌خاطر موتکو از عضویت در کمیته سازماندهی رقابت‌های یونیورسیاد نیز کنار گذاشته شد.

یونیورسیاد 2019 در روزهای 2 تا 12 مارس (11 تا 21 اسفند) در شهر کراسنویارک روسیه برگزار خواهد شد. این رقابت‌ها از سال 1959 میلادی در 2 بخش ورزش‌های تابستانی و زمستانی زیر نظر فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های دانشگاهی برگزار می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید