شهر‌های فاقد سینما صاحب «سینما امید» می‌شوند

    کد خبر :450633

رمضانعلی حیدری خلیلی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی از راه اندازی «سینما امید» در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت با مشارکت شهرداری های شهرهای فاقد سالن سینما خبر داد.

به نقل از روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری، رمضانعلی حیدری خلیلی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی در بازدید از سینما شیدا سنندج اظهار کرد: برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در بخش زیرساخت و فناوری های سینمایی، نیازمند حمایت و صیانت از سرمایه گذاری های انجام شده در این بخش هستیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده سازمان سینمایی در توسعه سالن های سینما در کشور افزود: در همین راستا احداث سینما توسط بخش خصوصی اولویت دارد و سازمان سینمایی به ازای راه اندازی هر پرده سینمایی ۱۶۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می کند تا چرخه اکران سینمایی و دسترسی به سینما در کشور تکمیل شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی یکی دیگر از طرح های توسعه ای و حمایتی در حوزه سینما را راه اندازی «سینما امید» دانست و بیان کرد: این طرح در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت و با مشارکت شهرداری های شهرهای فاقد سالن سینما انجام می شود.

حیدری خلیلی عنوان کرد: بیش از ۲۲۰ شهرِ کشور دارای شرایط راه اندازی «سینما امید» هستند و امکانات محدود و نیازمندی های بالا ما را مجبور به انتخاب و اولویت بندی می کند که در گام نخست سه شهر ایلام، گناوه و ایرانشهر برای ساخت «سینما امید» انتخاب شد و با مدیریت منابع داخلی ۲ نقطه دیگر از جمله شهر بانه به این پردیس های سینمایی به صورت پایلوت اضافه شده است.

وی با بیان اینکه نگاه ما در حوزه سینما در نسبت با استان ها و فعالیت های آنها نگاه برنامه‌ای است، گفت: اجرای برنامه جامع سازمان سینمایی به صورت کیفی و زیرساختی دنبال می‌شود و بر همین اساس فعالیت های سازمان سینمایی مبتنی بر یک برنامه عملیاتی پنج ساله دنبال خواهد شد.

حیدری خلیلی در پایان با بیان اینکه بیش از ۱۳۰ نقطه کشور تحت پوشش سینما سیار قرار دارند، اظهار کرد: تلاش می کنیم حیات طبیعی در سینما استقرار پیدا کند و با تجهیز مجتمع های فرهنگی و هنری، حمایت از تولیدات فرهنگی و طرح های برگزیده و فراهم کردن راه های دسترسی به امکانات مطلوب به دنبال پاسخگویی به نیاز مخاطبان سینما هستیم.

جلال قلعه شاخانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز در این بازدید خواستار حمایت سازمان سینمایی از تنها سینمای بخش خصوصی در شهر سنندج شد و گفت: بهره مندی از امکانات اکران فیلم و سینما در استان از مطالبات به حق فعالان و علاقه مندان این حوزه است.

قلعه شاخانی با بیان اینکه استان کردستان ظرفیت های خوبی در حوزه تولید فیلم و سینما دارد، افزود: تولید آثار قابل توجه در حوزه فیلم کوتاه در استان و کسب موفقیت های هنرمندان این حوزه در سطح ملی و بین المللی نشان از پتانسیل های این عرصه در استان دارد.

وی در پایان با تاکید بر تجهیز شهرهای فاقد سالن سینما به امکانات سینمایی عنوان کرد: با حمایت های سازمان سینمایی و مشارکت سازمان های فرهنگی و بخش خصوصی می تواند تا حدودی نیازهای این حوزه را مرتفع کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید