نظر “ابتکار” درخصوص تبعات و برکات قانون منع بکارگیری بازنشستگان

    کد خبر :450338

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده ضمن اشاره به اینکه لایحه مشارکت‌های مردمی و سازمانهای مردم نهاد مراحل نهایی خود را طی می‌کند گفت: آیین نامه این لایحه در دولت پیش اصلاح شد و به سمن‌ها اجازه شبکه‌سازی می‌دهد.

معصومه ابتکار در مراسم افتتاحیه نشست تخصصی تشکلهای اجتماعی و آیین پاسداشت خدمات شهیندخت مولاوردی با بیان اینکه قانون منع بکارگیری بازنشستگان به طور حتم برکاتی دارد گفت: اما می‌دانیم این قانون تبعاتی هم داشته است. کمتر کشوری خودش را از استفاده از خدمات افراد با تجربه بوسیله قوانین محروم می‌کند. در دنیا با وجود جوان‌گرایی و رویکردها به این سمت، بسیاری از سیاستگذاران و فعالان کشورها هیچ محدودیتی در این زمینه ندارند و در عرصه سیاسی و همچنین دانشگاه‌ها برای افراد محدودیت سنی قائل نیستند چراکه به‌روی این افراد سرمایه گذاری شده تا شخصیت‌های بزرگواری همچون خانم شهیندخت مولاوردی در این عرصه‌ها حضور داشته باشند.

ابتکار با بیان اینکه یکی از مشکلات مدیریت این است که با ورود مدیران جدید، آنها کمترین توجه را به دستاوردهای مدیران دوره قبل دارند گفت: این مسئله اتفاق خوبی برای کشور در حال توسعه نیست. از افتخارات دوره دوازدهم این است که مسیر خانم مولاوردی را ادامه می‌دهیم و کارهای زیادی در پیش داریم.

وی با بیان اینکه شهیندخت مولاوردی زحماتی زیادی در عرصه‌های گوناگون داشته‌اند بیان کرد: مسیر پیش روی ما بسیار گسترده و وسیع است که یکسری از موضوعات را ادامه داده‌ایم و برخی دیگر را بازنگری و اصلاح کرده‌ایم.

ابتکار ادامه داد: در برخی زمینه‌ها مانند حوزه خانواده مباحثی را مطرح کرده‌ایم که ضرورت زمانه و اقتضای دولت دوازدهم است و امیدواریم بتوانیم با همت همکاران در دولت، شوراها و سازمانهای مردم نهاد این مسیر را پیش ببریم.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده اظهار کرد: شکل گیری سازمان‌های مردم نهاد از دوره اصلاحات آغاز شده و اکنون تلاش می‌کنیم این نهادها را حمایت کنیم تا در حوزه زنان و خانواده، محیط زیست و مسائل اجتماعی و نقش سازمان‌ها و توان افزایی آنها اقدام شود.

به گفته وی لایحه مشارکت‌های مردمی و سازمانهای مردم مراحل نهایی خود را طی می‌کند که آیین نامه آن در دولت پیش اصلاح شد و اجازه شبکه سازی به سازمانهای مردم نهاد می‌دهد.

ابتکار ادامه داد: اینکه سازمانهای غیردولتی بتوانند به موضوعات به شکل تخصصی بپردازند و اطلاع کافی در مورد موضوعات داشته باشند، مسئله بسیار مهمی است.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به مدیریت غیردولتی گفت: باید بتوانیم سازو کارهای مدیریت غیردولتی را در توان افزایی، شیوه‌ها و جلب نیروی داوطلب موثر به کار بگیریم.

ابتکار با تبریک انتصاب محسنی بندپی به عنوان استاندار تهران اظهار کرد: در تهران مشکلات زیادی وجود دارد؛ ازجمله اینکه سکونتگاه‌های غیررسمی در اطراف تهران با معضلاتی همچون بیکاری و اعتیاد شکل گرفته است که امیدواریم استاندار تهران بتواند در راستای کاهش این مشکلات تلاش کند تا کارنامه درخشانی در این زمینه ها داشته باشد.

به گزارش ایسنا، در پایان این نشست از زحمات شهیندخت مولاوردی تقدیر شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید