متیس دستور خروج نظامیان آمریکایی از سوریه را امضا کرد

    کد خبر :450295

شبکه خبری سی ان ان به نقل از مقام های آگاه در ارتش آمریکا گزارش داد که وزیر دفاع مستعفی این کشور در آخرین روزهای کاری خود دستور خروج نظامیان آمریکایی از سوریه را امضا کرده است.
به گزارش ایرنا، شبکه خبری سی ان ان در گزارش در تارنمای خود از امضا شدن دستور خروج نیروهای آمریکایی از سوریه خبر داد.
به نوشته سی ان ان، یک مقام ارتش آمریکا گفت که دستور اجرای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه امضا شده و یک مقام دیگر تایید کرد که این دستور را «جیمز متیس» وزیر دفاع مستعفی ایالات متحده امضا کرده است.
براساس این گزارش، این دستور مشخص می کند که نیروهای آمریکایی به چه شکل و چه زمانی سوریه را ترک می کنند اما این مقام ها جزئیاتی در این باره ارائه نکردند.
گزارش رسانه ها حاکی است که خروج آمریکا از سوریه در چند هفته آتی آغاز می شود و اتمام این فرایند خود چند هفته به طول می انجامد.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا چهارشنبه هفته گذشته به طور غیرمنتظره اعلام کرد که واشنگتن حدود دو هزار نیروی خود را از سوریه خارج می کند.
ترامپ در توجیه این تصمیم خود گفت که آمریکا برای شکست داعش در سوریه حضور یافته بود و اکنون داعش شکست خورده است.
تصمیم ناگهانی ترامپ برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه با مخالفت های بسیاری همراه شد به طوری که متیس در اعتراض به آن از سمت خود استعفا کرد.
در حالی که انتظار می رفت آنگونه که متیس در نامه استعفای خود درخواست کرده دست کم تا دو ماه دیگر در سمت خود باقی بماند، رئیس جمهوری آمریکا جانشین وی را معرفی کرد.
ترامپ در پیامی توئیتری اعلام کرد که «پاتریک شاناهان» معاون وزیر دفاع آمریکا را به عنوان سرپرست وزارت دفاع منصوب می کند و وی کار خود را از اول ژانویه 2019 (11 دی ماه) آغاز خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید