وزش باد شدید در برخی از مناطق کشور

    کد خبر :450253

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وزش باد شدید در تهران، سمنان و برخی از مناطق دیگر کشور خبر داد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن پیش‌بینی شرایط جوی کشوراظهارکرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، امروز (۳ دی ماه) در برخی از نقاط استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، اردبیل و ارتفاعات قزوین بارش برف و باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. همچنین امروز در گیلان و مازندران بارش پراکنده خواهیم داشت.

این کارشناس هواشناسی افزود: فردا (۴ دی ماه) در برخی از نقاط خراسان شمالی، خراسان رضوی، گلستان و مازندران بارش پراکنده رخ می‌دهد و در بعد ظهر همین روز سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این که از امروز تا پنجشنبه‌ (۳ تا ۶ دی ماه) افزایش نسبی دما در نوار شمالی کشور رخ خواهد داد، گفت: در استان‌های گیلان و اردبیل این افزایش دما با وزش باد جنوبی همراه خواهد بود.

به گفته وظیفه از اواخر امروز و طی روز آینده در نیمه شرقی کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های مرکزی و شرقی البرز در تهران و سمنان وزش باد نسبتا شدید پیش‌بینی می‌شود که فردا (۴ دی ماه) در کرمان و سیستان‌وبلوچستان خیزش باد و گرد و غبار نیز دور از انتظار نخواهد بود.

وی ادامه‌ داد: امروز و فردا (۳ و ۴ دی ماه) مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس و همچنین شرق تنگه هرمز مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در مورد وضعیت آب و هوایی پایتخت طی روزهای آینده، گفت: فردا (۴ دی ماه) آسمان تهران صاف، گاهی همراه با وزش باد شدید با حداکثر و حداقل دمای ۱۰ و۴ درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین آسمان پایتخت در روز چهارشنبه (۵ دی ماه) صاف تا قسمتی ابری، همراه با غبار صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز ۱۲ و ۵ درجه سانتیگراد خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید