جزییاتی درباره بودجه سال آینده کشور: بودجه سلامت کم نشد

    کد خبر :450163

سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه احتمالا لایحه بودجه ۹۸ سه شنبه به مجلس می رود، گفت: باید میان مجلس و رئیس جمهور در مورد زمان قطعی آن هماهنگی صورت بگیرد.

مژگان‌خانلو سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور درمورد اینکه چه روز لایحه بودجه سال 98 کل کشور به مجلس تقدیم خواهد شد گفت: در حال حاضر لایحه بودجه آماده شده و احتمال دارد سه‌شنبه به مجلس ارائه شود اما باید میان مجلس و رئیس جمهور در مورد زمان قطعی آن هماهنگی صورت بگیرد.

سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه درمورد وضعیت اجرای رهنمودها و توصیه‌های مقام معظم رهبری در لایحه دخل و خرج سال آینده، گفت: تمامی رهنمودها و توصیه‌هایی که مدنظر بود در نسخه نهایی لایحه پیش‌بینی شده است.

وی در پاسخ به این سوال که گفته شد نگاه لایحه بودجه سال 98 دو سالانه است،‌عنوان کرد:‌ منظور از این موضوع این نیست که ارقام پیش‌بینی شده در این سند دو ساله در نظر گرفته شده باشد بلکه طبق قانون پیش‌بینی یکساله خواهد بود. در بخش اصلاحات ساختاری بخصوص درآمدها، هزینه‌ها، کوچک‌سازی و هدفمندی یارانه‌ها نیازمند برنامه‌ریزی دوساله هستیم که در نظر گرفته شد.

سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه درمورد اینکه طبق تبصره 19 بودجه سال ۹۷ قرار بود مشارکت عمومی- خصوصی برای واگذاری طرح‌های عمرانی صورت بگیرد چرا تاکنون عملکردی نداشته است، گفت: این تبصره نیازمند ظرفیت‌سازی و ایجاد بستر داشت. در حال حاضر آیین‌نامه و دستورالعمل‌آن تهیه و مجوزها اخذ شده است. همچنین بخش خصوصی نسبت به این طرح‌ها ناآگاهی داشته که نیاز به اطلاع‌رسانی شفاف داشت.

خانلو تاکید کرد: نقطه شروع واگذاری طرح‌ها دستگاه‌های اجرایی هستند و اگر نخواهند امکان واگذاری وجود ندارد و هیچکس نمی‌تواند کاری انجام دهد بنابراین به ایجاد انگیزه و زبان مشترک نیاز است.

وی در پاسخ به این سوال که مدیران دولتی علاقمند به واگذاری‌ها نیستند تصریح کرد: قطعا تخصیص اعتبارات این طرح‌ها را محدود می‌کنیم و البته در لایحه و پیوست‌ها اسامی طرح‌هایی که باید در مشارکت عمومی- خصوصی واگذار شود مشخص خواهد شد. همچنین ابزارهای تنبیهی را نیز به کار می‌گیریم. در حال حاضر وزرا همایش گذاشته و از طرح‌های قابل واگذاری رونمایی کردند. روند کار رو به رشد است و امیدواریم سال آینده عملکرد بهتری در این زمینه وجود داشته باشد.

خانلو درمورد کاهشی یا افزایشی بودن بودجه سلامت در لایحه بودجه سال 98،گفت: بودجه بخش سلامت در سال آینده کاهش نیافته است. همچنین طبق قانون برنامه ششم سهم 10 درصدی از منابع هدفمندی دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید