واکنش مثبت آشنا به گمانی‌زنی‌ها درباره حضور رئیسی در ریاست قوه قضاییه

  • سیاسی
  • یکشنبه ۲ دی ۱۳۹۷ ۱۷:۲۹
    کد خبر :450137

مشاور رئیس‌جمهور به گمانه‌زنی ها برای حضور رئیسی در سمت ریاست قوه قضاییه واکنش نشان داد.

به گزارش انتخاب، حسام‌الدین آشنا در کانال تلگرامی خود با اشاره به گمانی‌زنی‌ها برای انتخاب رئیسی به عنوان رئیس قوه قضاییه نوشت:

او از سال ۵۹ تاکنون سمت‌های قضایی موثری چون دادستانی کرج، همدان، جانشینی و دادستانی تهران، ریاست سازمان بازرسی کل کشور، دادستانی ویژه روحانیت، معاونت اول قوه قضائیه و دادستانی کل کشور را در سابقه خدمتی خود دارد.

تجربه تولیت امامزاده صالح و سپس آستان قدس رضوی او را با واقعیات اجتماعی و اقتصادی و نهادهای بزرگ مدنی آشنا کرده است.

تجربه رقابت در انتخابات در سطح استان خراسان جنوبی و عضویت در مجلس خبرگان از سال ۱۳۸۵ و سپس رقابت در سطح ملی برای ریاست جمهوری در سال ۱۳۹۶ او را با واقعیات و پیچیدگی های عرصه سیاست داخلی و جلب اعتماد عمومی آشنا کرده است.

تجربه عضویت و ریاست در شورای نظارت بر صدا و سیما و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام او را با مسائل رسانه ای از یک سو و سیاستگذاری کلان کشور از سوی دیگر آشنا کرده است.

رؤسای قبلی قوه قضائیه در چهل سال گذشته معمولا این ویژگی مشترک را داشتند که فقهایی مطرح اما فاقد سابقه قضایی بودند لذا مجبور بودند مدتی را برای آشنایی با ساختار و مسائل این قوه صرف کنند. اگر او به ریاست قوه قضائیه منصوب شود اولین رئیسی خواهد بود که دارای سابقه طولانی قضایی است و از درون قوه قضائیه برخواسته است.

جهان چون زلف و خط و خال و ابروست که هر چیزی به جای خویش نیکوست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید