۵۰۰ میلیون یوروی صنعت داروسازی به بانک مرکزی پرداخت شد

    کد خبر :450017

رئیس صندوق توسعه ملی با بیان اینکه ۵۰۰ میلیون یورویی که قرار بود به صنعت داروسازی کشور تخصیص یابد، به بانک مرکزی پرداخت شد، گفت:نظارت بر نحوه مصرف‌کرد بر عهده سازمان برنامه و بودجه است.

با موافقت رهبر انقلاب، سران سه قوه مجوز دادند که ۵۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی جهت تخصیص به بخش دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص یابد.

طبق گفته متولیان، قرار است این پول به صورت «ارز» از صندوق برداشت و به ریال تبدیل شود و به سازمان بیمه سلامت تخصیص یابد که رقمی بیش از ۴ هزار میلیارد تومان می شود.

از این رقم، ۲ هزار میلیارد تومان سهم دارو و ۲ هزار میلیارد سهم تجهیزات پزشکی است و مابقی آن که بر اساس نرخ روز ارز محاسبه خواهد شد، در حوزه خدمات سلامت هزینه می‌شود.

۵۰۰ میلیون یورو به بانک مرکزی پرداخت شده است

در این راستا مرتضی شهیدزاده رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی اظهار داشت: سازمان برنامه و بودجه براساس مصوبه اصلاح شده هیات دولت، ضمانت نامه ای را به امضای آقای نوبخت به ما ابلاغ کرد و ما رقم ۵۰۰ میلیون یورو را به بانک مرکزی پرداخت کردیم.

وی افزود: سازمان برنامه و بودجه بر مبنای کار خود به ما اعلام کرد مبلغ مورد نظر به حساب مدنظر سازمان واریز شود.

رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی ادامه داد: البته بانک مرکزی در این زمینه ملاحظاتی داشت که ما این ملاحظات را رفع کردیم و بخشی از این مبلغ از سوی بانک مرکزی به حساب مدنظر سازمان برنامه و بودجه پرداخت شده است.

شهیدزاده با بیان اینکه انحرافی در مصرف این مبلغ دیده نمی شود، تصریح کرد: نظارت بر مصرف این مبلغ بر عهده ما نیست و خود سازمان برنامه و بودجه در این خصوص مسئولیت دارد.

به گزارش مهر، اصغری رئیس سازمان غذا و دارو طی گفت و گویی با مهر در خصوص آخرین وضعیت تخصیص این مبلغ به بخش دارو و تجهیزات پزشکی گفته بود: در آخرین تماس که با سازمان برنامه و بودجه داشتم، هنوز پرداخت این اعتبار عملیاتی نشده و به نظر نمی رسد به آذرماه نیز برسد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید