اجباری شدن بیمه حوادث به‌مانند بیمه شخص ثالث

    کد خبر :44999

معاون آموزشی، پژوهشی و فناوری جمعیت هلال احمر درباره طرح اجباری شدن بیمه حوادث به‌مانند بیمه شخص ثالث توضیحاتی ارائه کرد.

سید حمید جمال‌الدینی با پرداختن به ضرورت‌ اجباری شدن بیمه حوادث به‌مانند بیمه شخص ثالث اظهار داشت: بیمه‌ها باید در پوشش پرداخت خسارات ناشی از حوادث طبیعی و انسان‌ساز و همچنین حوادث انسان‌ساز عمدی از جمله حملات تروریستی، نقش پُررنگ‌تری ایفا کنند.

وی ادامه داد: در برخی کشورها، با اجرای قوانین مختلف، این الزام را فراهم کردند تا افراد با پرداخت حق الزحمه مشخص در برابر حوادث، متناسب با ریسک خسارت، تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

معاون آموزشی، پژوهشی و فناوری جمعیت هلال احمر بیان داشت: با توجه به حادثه‌خیز بودن کشورمان؛ پیشنهاد می‌شود بیمه حوادث به‌مانند بیمه شخص ثالث اجباری شود.

جمال‌الدینی تصریح کرد: یکی از نمونه‌های خوب در بحث بیمه کردن اماکن در خطر؛ مربوط به استان خراسان شمالی بود، بطوریکه استاندار – قبل از وقوع حادثه، خانه‌های روستائیان را بیمه کرده بود و پس از حادثه ای که در یکی از مناطق این استان رخ داد، سازمان بیمه‌گر در سریعترین زمان ممکن، اقدام به پرداخت خسارت کرد، مقوله ای که متاسفانه در دیگر استانها شاهد آن نیستیم.

سخنگوی هلال احمر کشور با تاکید مجدد نسبت به اجباری شدن بیمه حوادث به‌مانند بیمه شخص ثالث خاطرنشان کرد: البته می‌طلبد در این زمینه قوانین جدیدی تصویب و یا اصلاح شود و یا صندوق‌های مالی حمایتی ایجاد شود و الزام آن هم این است که دولت‌ها در کنار مردم به همراه سازمان‌های بیمه‌گر مشارکت کنند و مکان‌های در معرض خطر را براساس ریسک پذیری خسارت، تحت پوشش بیمه اجباری حوادث قرار دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید