دبیر کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا:

وزارت صنعت به مصوبه دولت درباره موتورسیکلت‌های برقی عمل نکرده است

    کد خبر :448330

دبیر کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا گفت: وزارت صنعت هیج اقدامی برای اجرای مصوبه دولت مبنی بر تولید و توسعه موتورسیکلت‌های برقی انجام نداده است.

وحید حسینی در گفت‌گو با ایسنا، با اشاره به اینکه بر اساس مصوبات کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا، وزرات صنعت باید حداقل طی یک سال اخیر در حوزه تولید و توسعه موتورسیکلت‌های برقی وارد عمل می‌شد، تصریح کرد: متاسفانه این وزارتخانه تاکنون هیچ اقدامی در زمینه تولید و توسعه موتورسیکلت‌های برقی انجام نداده و به مصوبه دولت عمل نکرده است.

وی در بحث قیمت بالای موتورسیکلت‌های برقی با تاکید بر اینکه دولت باید برای ایجاد فرصت خرید موتورسیکلت برقی سوبسید بدهد، گفت: همه جای دنیا رایج است که دولت‌ها برای توسعه دستگاه‌های پاک سوبسید می‌دهند، البته این وظیفه وزرات صنعت است که صفر تا صد سیاستگذاری لازم برای توسعه موتورسیکلت برقی را انجام دهد.

به گفته حسینی، وزارت صنعت باید یک بسته حمایتی کامل و بدون نقص در مورد جزئیات مربوط به تولید و واردات موتورسیکلت‌های برقی به دولت ارائه و همه مقدمات لازم را فراهم کند تا موتورهای برقی با قیمت مناسب در اختیار شهروندان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه وزارت صنعت عقب‌ماندگی بسیاری در اجرای مصوبه موتورسیکلت برقی دارد، گفت: وزارت صنعت چند ماه پیش، یک جدول ضعیف و ناقص تهیه و اعلام کرد که دولت باید برای موتورسیکلت‌، دوچرخه و تاکسی‌های برقی سوبسید بدهد. درحالیکه این وزارتخانه باید کلیه جزئیات مربوط به این موضوع را تبیین و ارائه کند.

دبیر کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا تصریح کرد: در بسته ارائه‌شده از سوی وزارت صنعت در مورد موتورسیکلت‌های برقی، جزئیات سوبسید اصلا مشخص نبود و برای دولت شفاف نشده بود که آیا باید به تولیدکننده سوبسید بدهد یا به واردکننده. در چنین شرایطی هم طبیعی است که دولت با ارائه چنین بسته‌ای قانع نشود و نپذیرد که در این زمینه هزینه کند. چون با توجه به بسته ارائه‌شده، هیچ ضمانتی وجود نداشت که فساد صورت نگیرد. به عبارت ساده، وزارت صنعت به هیچ یک از ابهامات در حوزه موتورسیکلت‌های برقی پاسخ نداده بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید