جوجه رنگی نخرید

    کد خبر :44740

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور و زنبورعسل دامپزشکی استان کرمانشاه به خانواده‌ها توصیه کرد، برای فرزندانشان جوجه رنگی نخرند.

دکتر علیرضا حیدری با اشاره به جوجه‌های رنگی که در این فصل در بازار به فروش می رسد، اظهار کرد: این جوجه‌ها معمولا جوجه‌های نر مرغ تخمگذار هستند که از نظر اقتصادی صرفه ندارند و یا در کارخانه تبدیل به پودر گوشت می‌شوند و یا در بازار به فروش می‌رسند.

وی ادامه داد: این جوجه‌ها در شرایط غیرمناسب و با رنگ‌های شیمیایی رنگ می‌شوند و در بازار به فروش می‌رسند.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور و زنبورعسل دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه رنگی بودن این جوجه‌ها باعث جذب کودکان می‌شود، افزود: به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم از این جوجه‌ها برای کودکانشان نخرند، زیرا می‌تواند عامل انتقال بسیاری از بیماری‌ها باشد.

به گفته این مسئول، این جوجه‌ها تحت هیچ واکسیناسیونی قرار نمی‌گیرند و چون سیستم بدنی ضعیفی دارند، بعد از چند روز می‌میرند.

حیدری تصریح کرد: در بدن این جوجه‌ها باکتری‌هایی وجود دارد که در تماس با بدن کودک می‌تواند مسمویت و اسهال ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: به علاوه رنگ شیمیایی که روی بدن این جوجه‌ها وجود دارد می‌تواند در بلندمدت باعث مشکل و بیماری شود.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور و زنبورعسل دامپزشکی استان کرمانشاه معتقد است، پرهای ریز این جوجه‌ها هم می‌تواند واکنش‌های آلرژیک در بدن کودکان ایجاد کند.

حیدری با اشاره به ضعیف بودن جوجه‌ها و مرگ زودهنگام آنها، یادآوری کرد: کودکان در مدت کوتاهی به جوجه وابسته می‌شوند و بعد از مرگ جوجه باعث مشکلات روحی برای آنها می‌شود.

وی گفت: اگر شرایطی هم پیش آمد که خانواده مجبور به خرید این جوجه‌ها شدند، توصیه می‌شود حتما بعد از غذا دادن به جوجه و یا دست زدن به آن دست‌ها با آب و صابون شسته شود و کودکان دست آلوده را به صورت و یا دهان خود نزنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید