آیت‌الله سبحانی:

حذف تکلیف خانه دانش‌آموزان کار درستی نیست

    کد خبر :446367

‌مرجع تقلید شیعه با بیان اینکه من از مسئولان می‌خواهم اگر حرف ما درست است بپذیرند و اگر نه دلیل برای آن بیاورید گفت: حذف تکلیف خانه دانش‌آموزان کار درستی نیست.

آیت‌الله جعفر سبحانی امروز در درس خارج خود با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) گفت: در جامعه امروز بشری چند نوع امنیت هست، امنیت مال، ناموس و جان انسان که در تمام شرق و غرب وجود دارد اما پیامبر(ص) امنیت نوع چهارمی بیان فرموده و آن اینکه انسان‌ها در محیط فکر دیگران هم امنیت داشته باشند و آن پرهیز از سوء ظن است.

وی با بیان اینکه حق نداریم در محیط فکری خودمان نسبت به دیگر مومنان بدگمان باشیم، افزود: این مترقی‌ترین نوع امنیت است که این مطلب نه در بیان جامعه‌شناسان و نه روان‌شناسان وجود ندارد.

آیت الله سبحانی با اشاره به دیدار ناشران با ایشان تصریح کرد: آقایان چند مطلب را در این دیدار بیان کردند؛ اول اینکه گفتند ۱۳۰ میلیون کتاب در سال چاپ می‌شود و به دانش‌آموزان می‌دهند و چون آن‌ها اهمیت نمی‌دهند پاره می‌شود و از بین می‌رود و دوباره سال بعد مجبور به چاپ می‌شویم.

وی با بیان اینکه این مطلب خوبی است در صورتی که ضامن اجرا داشته باشد و در اقتصاد مؤثراست، ادامه داد: همچنین بیان شد که در کشور جنگل و درخت کم است و کاغذهای سنگی درست کرده‌ایم که در این زمینه نظری نداشتم، بعد هم گفتند که تکلیف خانه را حذف کرده‌اند که گفتم این کار درست نیست؛ زیرا هر قدر بچه را وادار به کار کنیم، مغزش شکوفا خواهد شد و بیشتر پیشرفت می‌کند البته نه اینکه فشار بیش از حد به او وارد کنیم.

این مرجع تقلید افزود: قبل از انقلاب نظام شاه راهنمایی و دبیرستان درست کرد و چند سال کار کردند و دیدند جوابگو نیست و حذف کردند؛ بعد از انقلاب دبیرستان را ترمی کردند و باز هم نتیجه نگرفتند، بنده معتقدم ابتدا باید این طرح‌ها در یک استان امتحان شود و اگر جوابگو بود گسترش یابد نه اینکه امتحان نکرده یک چیزی را توسعه دهیم.

این مفسر قرآن گفت: فردی گفته که در قرآن تکلیف شب خواندن قرآن، عبادت و نماز شب است، در صورتی که این بنده خدا واقف نیست که آن تکلیف شرعی است و ما قائل به تکلیف عرفی هم هستیم، ضمن اینکه بحث ما تکلیف خانه است و نه تکلیف شب.

‌به گزارش ایسنا‌، وی تاکید کرد: از مسئولان می‌‌خواهم اگر حرف ما درست است بپذیرند و اگر نه دلیل برای آن بیاورید؛ اگر معلمی مانند بنده که ۷۰ سال سابقه تدریس دارم، نظری داد اگر درست بود، بپذیرید و اگر نه با استدلال رد کنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید