بازگشت کارت سوخت به عرصه توزیع

    کد خبر :441087

پس از اتمام مرخصی بلند مدت کارت سوخت و بازگشت این فرآیند در روند سوخت رسانی کشور طی فرخوانی از همه کسانی که فاقد کارت سوخت هستند خواسته شد که، برای دریافت المثنی کارت سوخت خود هرچه سریع تر اقدام نمایند همچنین برای آن دسته از  افراد مالک خودرو یا موتورسیکلت که دارای کارت سوخت هستند ولی رمز خود را فراموش کرده‌اند تمهیداتی اندیشیده شده که طی فرآیندی رمز کارت سوخت خود را بازیابی کنند.

به گزارش بازتاب،  شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی چندی پیش با اعلام رسمی بازگشت قطعی کارت سوخت  از مالکانی کارت سوخت ندارند درخواست کرد  تا جهت دریافت کارت سوخت المثنی با روش های مختلفی که اعلام شده اقدام نمایند. این شرکت نفت تاکید داشت خودروهایی که اخیراً شماره گذاری شده دارای کارت سوخت هستند و  حتی اگر تا کنون موفق به دریافت کارت سوخت خود نشده‌اند، در زمان بندی خاص که بر اساس شماره سمت راست تلفن همراه آن‌ها تعیین شده، جهت ثبت‌نام اقدام کرده و چنانچه کارت سوخت آن‌ها در شرکت پست مانده، این شرکت در آینده نزدیک جهت ارسال کارت‌های سوخت  این افراد اقدام لازم را در دستور کار قرار خواهد داد.

 

شایان به ذکر است بخش دیگر از افراد داری کارت سوخت که رمز  خود را آن را فراموش کرده‌اند و در حال حاضر درباره مراحل بازیابی رمز کارت سوخت خود نگران هستند اصلا نگران فرآیند بازیابی رمز کارت خود نباشند چرا که بزودی اطلاع‌رسانی شرکت نفت در این حوزه انجام خواهد شد.

زیبا اسماعیلی سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی چندی پیش اعلام کرده بود که؛ افرادی دارای کارت سوخت هستند  ولی رمز کارت خود را  فراموش کرده‌اند، نباید اقدامی خاصی را انجام دهند. زیرا قرار است رمز همه کارت‌ها بازیابی شود ،  از شروع  استفاده الزامی از کارت سوخت درست زمانی که مالکان وسایل نقلیه برای بار اول جهت سوخت‌گیری به جایگاه‌های سوخت مراجعه و کارت خود را وارد نازل کنند، پیامکی مبنی بر انتخاب رمز جدید بر روی صفحه نازل نقش بسته و مالک امکان انتخاب رمز جدید را خواهند داشت.

اطلاعات مورد نیاز ثبت نام الکترونیکی کارت سوخت المثنی عبارتند از:
  • شماره تلفن همراهی که به نام مالک وسیله نقلیه است
  • کد ملی و تاریخ تولد مالک وسیله نقلیه که با ثبت آن سایر اطلاعات شناسنامه ای به صورت خودکار نمایش داده خواهد شد
  • اطلاعات شناسایی وسیله نقلیه شامل شماره سریال هشت رقمی درج شده در پشت کارت خودرو  یا شماره VIN
  • وارد کردن شماره 16 رقمی یکی از کارت‌های بانکی عضو شتاب که به صورت خودکار در پنجره ثبت اطلاعات این بخش به نمایش در خواهد آمد. صرفا شش رقم اول و چهار رقم آخر کارت (به عنوان مثال 2213******603799) نمایش داده خواهد شد.
  • بعد از وارد کردن اطلاعات، پیامکی مبنی بر تایید عملیات ثبت نام برای متقاضی ارسال خواهد شد که به منزله پایان مراحل ثبت نام است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید