اداره کل میراث فرهنگی اصفهان پاسخگوی تخلف راهنمایان گردشگری باشد

    کد خبر :44069

رییس اتحادیه صنایع‌دستی اصفهان در واکنش به حواشی مربوط به عرضه صنایع‌دستی به گردشگران خارجی، از عدم پیگیری تخلفات از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان گلایه کرد.

سید عباس شیردل رییس اتحادیه صنایع دستی استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به این که برخی راهنماهای گردشگری با تعدادی از فروشگاه‌های صنایع‌دستی این استان تبانی کرده‌اند تا مسافران خود را در ازای دریافت ۵۰ درصد پورسانت به فروشگاه آن‌ها ببرند، گفت: این مشکل، مساله تازه‌ای نیست و به امروز و دیروز برنمی‌گردد. چند سالی است که در اصفهان این اتفاق ناخوشایند افتاده و برخی راهنماهای گردشگری با بعضی فروشندگان ارتباط گرفته و گفته‌اند ما گردشگران خارجی را به فروشگاه شما می‌آوریم و پورسانت ما بین ۳۰ تا ۵۰ درصد از مبلغ کل فروش، خواهد بود. این در حالی است که چنین کاری خارج از شرع و عرف است و گردشگران را به فعالان صنایع دستی و بسیاری از راهنمایان گردشگری که درست کار می‌کنند، بدبین می‌کند.

رییس اتحادیه صنایع دستی اصفهان در پاسخ به این که برای حل این مشکل چه اقدامات عملی صورت گرفته بیان کرد: بسیاری از فروشندگان که در میدان نقش جهان مستقر هستند، چندین طومار نوشته و به اتحادیه داده‌اند. محتوای بیشتر این نامه‌ها این بوده که چرا گردشگران از کنار مغازه‌ها رد می‌شوند و تنها از چند فروشگاه معدود خرید می‌کنند ما هم نامه‌ها و همچنین مراتب اعتراضشان را به استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان منتقل کرده‌ایم اما در عمل اتفاق خاصی نیفتاده است.

شیردل با اشاره به وظایف اتحادیه صنایع‌دستی اصفهان گفت: ما به فروشگاه‌های صنایع‌دستی که در میدان نقش جهان و بازار پشت آن مستقر هستند نظارت می‌کنیم تا برچسب قیمت به لاتین داشته باشند و اجناس خارجی یا بی‌کیفیت نفروشند اما اشتباه راهنمایان گردشگری به اداره کل میراث فرهنگی استان و معاونت گردشگری آن ربط پیدا می‌کند.

او در پاسخ به این که باوجود تخلف برخی راهنمایان گردشگری اما سوی دیگر این جریان فروشندگان صنایع‌دستی هستند و اتحادیه با این متخلفان چه برخوردی می‌کند گفت: تخلف متخلف باید مشخص شود. ما نمی‌توانیم فروشندگان را براساس حدس و گمان و بدون مدرک، متهم کنیم اما اسامی تورلیدرهای متخلف را اعلام کرده‌ایم. اداره کل میراث فرهنگی اصفهان اما بی‌تفاوت بوده و هیچ واکنشی تا به امروز به این لیست متخلفان نشان نداده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید