مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین:

ازدواج غیرقانونی زنان ایرانی با مردان خارجی نگران‌کننده است

    کد خبر :439898

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین از ازدواج‌های غیرقانونی زنان ایرانی با مردان خارجی و پیامدهای غیرمنطقی آن با منافع جامعه ابراز نگرانی کرد.

در این نشست عشایری مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین با ابراز نگرانی از ازدواج‌های غیرقانونی زنان ایرانی با مردان خارجی و پیامدهای غیرمنطقی با منافع جامعه اظهار کرد: ضرورتاً به لحاظ اهمیت موضوع و همچنین جایگاه دهیاران در نظام مدیریت روستایی و به‌عنوان واسط بین دولت و مردم حوزه تحت مسئولیت خود در این راستا می‌توانند نقش مهمی را ایفا کرده و سفیران حُسن نیت سیاست‌ها و جهت‌گیری‌های دولت باشند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی با برشمردن وظایف دهیاران به‌عنوان نهادی عمومی غیردولتی و آخرین حلقه در نهاد اجرایی کشور تصریح کرد: با آگاه‌سازی و افزایش آگاهی‌های عمومی و بسترسازی به‌منظور تقویت فرایند تعاملی مردم فراهم آوردن زمینه‌های اجتماعی و فرهنگی مشارکت مردم در این خصوص منشاء اثرات بزرگی خواهند بود.

این مقام مسئول یکی از علل مقاومت اجتماعی این اتباع خارجی به کشورشان را تقویت مناسبات فامیلی اعلام و عنوان کرد: تعارضات اجتماعی و اقتصادی در برخورد با این پدیده علت ناموفق بودن طرح‌های بازگشت بوده است.

به گزارش ایسنا، عشایری یکی از دلایل اصلی و اساسی شکل‌گیری این نوع ازدواج‌ها را در کنار خلاءهای قانونی، ضعف در قوانین بازدارنده و فقدان انطباق این قوانین با نیازها و واقعیت‌های موجود عدم وقوف و آگاهی خانواده از آثار و تبعات این ازدواج‌ها دانست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید