قاچاق ورودی و خروجی کشور ۵۰درصد کم شد

    کد خبر :43825

دبیر ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اقدامات مثبت در حوزه مقابله‌ای با این پدیده اجتماعی- اقتصادی، از کاهش ۵۰ درصدی قاچاق ورودی و خروجی کشور خبر داد.

به گزارش بازتاب به نقل از ایبِنا؛ علی اکبر پوراحمد نژاد در مصاحبه با برنامه رادیو گفتگو اقدامات صورت گرفته در حوزه مبارزه با قاچاق از ابتدای تدوین قانون ناظر را مثبت ارزیابی کرد و افزود: ابعاد گوناگون در این تخلف اقتصادی منجر به دغدغه‌مند شدن مسئولان نظام بود که امروز به یک پدیده اجتماعی، سیاسی و فرهنگی تبدیل شده است.

دبیر ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به مشکلات قاچاق برای کالای داخلی گفت: قاچاق عمدتا کالاهای تقلبی هستند و رفاه جامعه ما مورد توجه تولید کنندگان خارجی نبوده است؛ بلکه به چالش کشیدن فضای اقتصادی کشور مورد نظر آن ها است.

پوراحمد نژاد تغییر در روند واردات کشور در جهت تنظیم ساختارهای قابل اتکا، تجهیز بدنه‌های ورودی کشور و بهره گیری از فناوری داخلی را موجب تبدیل روند صعودی قاچاق به سیری نزولی دانست.

این مقام مسئول در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: سپر مبارزه در سه محور تنظیم شده است که شامل مبادی ورودی، مسیرهای مواصلاتی و بازارهای عرضه است که هر یک نیازمند پروسه‌ بررسی دقیق است.

پوراحمد نژاد گفت: قانون نمی‌پذیرد که یک ساختار قدرت خود را بالا نبرد و مجوزی برای متخلفان ایجاد کند. سوء استفاده از نقل و انتقال کالای خاصه در بازار جذاب پایتخت و تبدیل شدن برخی واحدهای صنعتی و انبارها برای نگاهداری کالای قاچاق منجر می‌شد قاچاق به عملی شفاف تبدیل گردد و هیچکس از عرضه قاچاق کالا ابایی نداشت.

وی افزود: مبارزه به ساختارهای کارشناسی محول شد و امروز شاهد مراقبت‌های مواصلاتی توسط دوربین هایی هستیم که شاید در نظر عامیانه تنها به منظور ثبت تخلف تلقی شوند، ولی میزان بار خودروهای سنگین، رصد بارنامه و… در کمترین زمان قابل احصا است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید