روایتی شنیدنی از امام خمینی(ره) درباره مفهوم «عید»

    کد خبر :43681

امام خمینی(ره) در سخنان خود در روز عید فطر فرمود: مبارک آن روزی است که تمام دولت‌های اسلامی با ملت‌ها با هم باشند.

به گزارش خبرنگاران پویا روز عید سعید فطر که مصادف با اول ماه شوال است، از بزرگ‌ترین اعیاد مسلمانان و به خصوص شیعیان عالم است و اهل‌بیت(ع) نسبت به این روز شریف آداب و فضیلت‌هایی را بر شمرده‌اند. علمای اسلام نیز پس از اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) همین سنت را بین جوامع اسلامی به خوبی حفظ کردند و تاکنون به محبت خداوند همچنان ادامه دارد.

امام خمینی(ره) در سخنان خود مبارک بودن عید سعید فطر را اتحاد ملت‌های مسلمان با یکدیگر دانستند و در این رابطه فرمودند:

«این عید سعید مبارک فطر را به همه مسلمین جهان و به شما آقایانی که در اینجا حاضر هستید، تبریک عرض می‌کنم. مبارک آن روزی است که تمام دولت‌های اسلامی با ملت‌ها با هم باشند و همه با هم، هم‌صدا و همه با هم، هم مقصد و اسلام را در همه جا زنده کنند و همه ممالک اسلامی متحد شوند تا اینکه دست ابرقدرت‌ها را از ممالک خودشان قطع کنند.

من حالا می‌خواهم یک قدری از ویژگی‌های این انقلاب اسلامی [را]، که در ایران واقع شده است، به شما عرض کنم. ما می‌خواهیم که همه ممالک اسلامی این ویژگی‌ها را داشته باشد و این معنایی که در ایران تحقق پیدا کرده است در همه ممالک اسلامی باشد و این انقلاب صادر بشود به همه ممالک اسلامی و همه مستضعفان جهان در مقابل مستکبران بایستند و مسائل خودشان را اخذ کنند و حق خودشان را بگیرند و باید بدانند که حق، گرفتنی است و الّا اعطا نخواهند کرد.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید