دوستی خاله‌خرسه با حیات وحش

    کد خبر :434319

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت: علوفه‌رسانی به گونه‌های حیات‌وحش گاهی به ضرر آنها تمام می‌شود.

فردین حکیمی در گفت‌وگو با  ایسنا اظهار کرد: هر ساله با فرارسیدن فصل سرما و به خصوص بارش برف در ارتفاعات، بخشی از جمعیت حیات وحش استان به ویژه کل و بز به حاشیه جاده‌ها و روستاها مهاجرت می‌کنند.

وی ادامه داد: محیط زیست استان برای تامین غذای مورد نیاز این گونه‌ها، اقدام به خرید و توزیع علوفه در فضاهای خاصی می‌کند.

وی توضیح داد: از آنجایی‌که پیدا کردن غذا برای چهارپایان در زمان بارش برف به سختی صورت می‌گیرد، توزیع این علوفه‌ها می‌تواند این گونه‌ها را از خطر گرسنگی و حتی مرگ نجات دهد.

این مسئول بیان کرد: اما نباید فراموش کرد استمرار علوفه‌رسانی به گونه‌های حیات وحش همیشه به نفع آنها نیست چون این امر باعث می‌شود آنها خوی وحشی‌گری خود را از دست بدهند و با اعتماد بی‌جا به انسان‌ها خود را در مسیر شکارچیان قرار دهند. بر این اساس جوامع محلی وقتی می‌بینند گونه‌های وحشی به محل زندگی آنها نزدیک شده‌اند باید در غذارسانی به این حیوانات دقت کافی را به خرج دهند و فقط در مواقع لزوم و ضروری این کار را اجام دهند.

حکیمی ابراز کرد: حیات وحش در فصل سرما آسیب‌پذیر است به همین دلیل از جوامع محلی به خصوص ساکنان مناطق آسارا و طالقان درخواست می‌شود در صورت مشاهده سوء استفاده برخی از ضعف حیات وحش در فصول سرد، با محیط زیست همکاری کرده و موضوع را اطلاع دهند تا از شکار غیر مجاز حیوانات جلوگیری شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید