مانور تخلیه امن و اسکان اضطراری در منطقه 5 پایتخت

    کد خبر :430917

مانور بزرگ تخلیه امن و اسکان اضطراری درمحله سازمان برنامه جنوبی منطقه پنج با هدف آمادگی در برابر حوادث غیر مترقبه با مشارکت ساکنین و نیروهای امدادی برگزار شد.

رجبعلی خسروآبادی شهردار و مدیر ستاد بحران منطقه، این مانور بزرگ را فرصتی برای توان آزمایی کلیه ارگان‌های خدمت رسان و فرصتی برای تمرین شهروندان برای مواقع بحران دانست.

وی در تشریحاهداف از برگزاری این مانور، به ایجاد هماهنگی هر چه بیشتر بین سازمان های امدادرسان نظیر آتش نشانی، اورژانس، هلال احمر، پلیس راهور، بسیج و سپاه و یگان حفاظت اشاره کرد وافزود : اولین بار است که مانور تخلیه امن و اسکان اضطراری در شب با مشارکت شهروندان محلات منطقه 5 اتفاق می‌افتد و این امکان برای مردم فراهم شده تا با استفاده از توان فکری در مواقع بحران را تمرین کنند.

براساس این خبر، سناریوی مانور بزرگ تخلیه امن و اسکان اضطراری طوری طراحی شده بود که بعد از تخلیه کلیه منازل مسکونی، شهروندان با راهنمایی نیروهای امدادرسان و مشارکت دوام (گرو ‌ های داوطلب واکنش اضطراری محلات ) در بوستان جانبازان اسکان موقت گرفتند.

خسروآبادی صدور اخطار، آموزش در سرای محلات و تجهیز تعداد اندک ساختمان های ناایمن در منطقه را از دیگر اقدامات مقابله با آسیب در مواقع بحران دانست و بر تغییر مسیر تردد کامیون های انبار نفت شمال غرب برای حفظ ایمنی ، بهداشت و محیط زیست ساکنین محله شهران تاکید کرد.

صمیم مرادی روزبیانی – معاون عملیات سازمان مدیریت بحران شهر تهران نیز مساعدت شهروندان در این مانور بزرگ را بی نظیر خواند و به نقشه های تهیه شده در سایت سازمان مدیریت بحران برای هر محله اشاره کرد و گفت: شهروندان می‌توانند با مراجعه به این نقشه‌ها، نقاط امن محله خود را شناسایی کنند و امیدواریم این مانور که با هماهنگی ستاد بحران منطقه پنج و مشارکت ارگان‌های امدادرسان برگزار شده، موجب آمادگی بیشتر در مواقع بحران شود.

به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 5 ، معاون آموزش وهماهنگی برنامه ریزی سازمان مدیریت بحران ، رئیس هلال احمر استان تهران و معاونین اورژانس تهران و جمعی از مدیران منطقه نیز در این عملیات در جمع شهروندان حضور داشتند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید