پناهیان: بهزاد نبوی گفته باید مشکلاتمان را با جهان حل کنیم؛ کدام جهان؟ حلقه لندن، واشنگتن و تل‌آویو؟

  • سیاسی
  • جمعه ۹ آذر ۱۳۹۷ ۱۵:۳۸
    کد خبر :430833

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه باید انتظار عوامانه را کنار بگذاریم و انتظار عالمانه داشته باشیم، گفت: باید مقدمات ظهور امام زمان را فراهم کنیم.

به گزارش فارس، حجت الاسلام پناهیان استاد حوزه و دانشگاه در جمع اعضای شورای عمومی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان سراسر کشور در دانشگاه صنعتی شریف به اهمیت کار جمعی اشاره کرد و با ذکر مثالی از بازی فوتبال گفت: تعریف‌هایی که از طرفداران پرسپولیس شد برای من خیلی خوشحال کننده بود، چون آن‌ها نه تنها از شکست تیم خود در مقابل حریف ژاپنی ناراحت نشدند بلکه تیم حریف را هم تشویق کردند و این یعنی اینکه ما داریم کار جمعی را یاد می گیریم.

وی در ادامه با بیان اینکه در غرب به جای کار جمعی فریب جمعی صورت می‌گیرد و مردم تاثیرگذار نیستند، گفت: این در حالی است که در ایران مردم ما تأثیر گذار هستند.

پناهیان تاکید کرد: ایرانی‌ها عادت به کار تشکیلاتی ندارند مثلاً ما بدون کار تشکیلاتی در حماسه ۹ دی و پیاده روی اربعین غوغا می‌کنیم، اما بحث این است که در راهپیمایی اربعین مردم تک‌تک به زیارت می‌روند بدون اینکه کاروانی به راه بیفتد و انسجامی داشته باشند.

وی با بیان اینکه بنده همواره کار تشکیلاتی از جنس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان را ستایش کرده ام و تعجبم این است که چرا این نوع فعالیت تکثیر نمی‌شود، افزود: این که در این تشکیلات انتخابات از پایین برگزار و به اتحادیه ختم می‌شود قابل ستایش است.

وی تصریح کرد: اگر در جبهه موفق بودیم به این دلیل بود که کار تشکیلاتی انجام می‌شد به نحوی که مردم بر اساس یک پیوند محلی خود را بر اساس ضرورت‌های جنگ در قالب گردان‌های بسیج ساماندهی می‌کردند و به همین دلیل بود که به یکباره می‌دیدیم یک محله داغدار می‌شدند.

پناهیان با تأکید بر اینکه باید به تشکیلات اصالت و ارزش داد، افزود: من برای کسانی که در تشکیلات رشد می‌کنند بیشتر از کسانی که در سازمان‌ها و نهاد‌ها رشد یافته اند احترام قائل هستم، چون کسانی که در تشکیلات رشد می‌یابند قدرت بیان و متقاعد کنندگی آن‌ها بیشتر است و آن‌ها اهل تبیین، توجیه کردن و ارتباط گرفتن هستند.

وی با بیان اینکه امام زمان زمانی ظهور می‌کند که کیفیت مومنان در روابط اجتماعی و زندگی جمعی ارتقا پیدا کند، تصریح کرد: اگر روابط اجتماعی ضعیف باشد ظهور رخ نخواهد داد، چون این مهمترین ابزار حکومت حضرت مهدی (عج) است در اینصورت حضرت به صورت طبیعی ظهور می‌کنند و حکومت خواهند کرد.

پناهیان بیان کرد: اگر قرار بود حضرت مهدی (عج) با معجزه کاری کند حضرت محمد (ص) خود می‌توانست با معجزه همه چیز را حل کند.

وی با تاکید بر اینکه باید انتظار عوامانه را کنار بگذاریم و انتظار عالمانه داشته باشیم، تصریح کرد: باید مقدمات ظهور امام زمان را فراهم کنیم.

وی با طرح این سوال که الان مشکلات کشور چقدر به عدم توانایی ما در زندگی جمعی برمی‌گردد، تصریح کرد: از شما دانشجویان انتظار می‌رود که در این رابطه صحبت کنید و تصمیم بگیرید.

وی در ادامه با طرح این سوال که آیا اصطلاحاتی مانند چپ و راست و عباراتی از این قبیل اصطلاحات درستی هستند، تصریح کرد: در انتخابات اخیر فرانسه چپ و راست محکوم شدند و یک دوقطبی جدید به وجود آمد.

وی با بیان اینکه گفته می‌شود رئیس جمهور حال حاضر فرانسه آخرین رئیس جمهور این کشور خواهد بود، چون جناح‌های سیاسی در غرب در حال تغییر است افزود: اصطلاحات اصلاح‌طلب و اصولگرا اصلاحات کاذبی بودند که ما را با آن‌ها سر کار گذاشتند در واقع اختلافات کشور ما بر سر مسئله‌ای است که در فرانسه هم موجب یک دو قطبی جدید شده است و بنده در این رابطه ساعت‌ها وقت گذاشتم و با فرانسوی‌ها صحبت کرده ام.

وی با اشاره به اینکه امروز دو قطبی جدیدی در غرب با نام غربگرایان و استقلال طلبان یا سالاریت طلب در حال شکل گیری است گفت: سالاریت طلب‌ها خود را در مقابل مثلث لندن_ واشنگتن_ تل آویو می‌دانند و می‌گویند جریان استکبار برای اینکه کشور‌های اروپایی به خود گردانی نرسند می‌خواهند همه آن‌ها را با هم یکی کنند در واقع آن‌ها مهاجرت به اروپای غربی را توطئه استکبار می‌دانند تا ملت‌های اروپا هویت خود را از دست دهند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۰ درصد جمعیت فرانسه را فرانسوی‌ها و ۵۰ درصد دیگر آن را مهاجرین تشکیل می‌دهند و این یعنی فرانسه ضعیف شده تصریح کرد: امروز محبوبیت رئیس‌جمهور فرانسه به ۲۰ درصد کاهش یافته است، چون او در حالی که شعار‌های استقلال طلبانه داده، ولی مردم معتقدند که او آن‌ها را فریب داده است.

وی با بیان اینکه نخبگان فرانسوی فهمیدند که حساب مسلمانان ایران با حساب مسلمانان داعش فرق می‌کند، چون ایران در کنار روسیه با داعشی‌ها جنگیده، تصریح کرد: آن‌ها می‌گویند سه کشور روسیه، فرانسه و ایران می‌توانند در مقابل حلقه لندن- واشنگتن_ تل‌آویو بایستند با این وجود امروز جوانان فرانسوی برای این جنگ بزرگ به تمرین تیراندازی می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه مهاجرین جریان غرب گرا را در فرانسه روی کار می‌آورند تصریح کرد: مردم ما از جریان‌های جهان خیلی بی خبرند.

وی افزود: در یک صفحه اینترنتی مطلبی را از آقای بهزاد نبوی خواندم البته این مطلب قدیمی بود یا جدید در هر حال او غیر کارشناسانه گفته است باید مشکلاتمان را با جهان حل کنیم با این وجود سوال این است که کدام جهان آیا باید با حلقه لندن_ واشنگتن_ تل آویو مشکل خود را حل کنیم.

وی با بیان اینکه بوسنی‌ها گول آمریکا را خوردند با این وجود زمانی که مراسم سالگرد کشتار مردم این کشور به دست صرب‌ها برگزار شد سفیر آمریکا صاحب عزا بود در هر حال سوال این است که چگونه بوسنی به یکباره از ادبیات سیاسی ایران حذف شد.

وی با بیان اینکه نخبگان فرانسوی از اینکه ما نمی‌توانیم مشکل غرب گرایان را در کشورمان حل کنیم ابراز تعجب می‌کنند و می‌گویند آیا دین شما این را نمی‌گوید، تصریح کرد: ما کار تشکیلاتی بلد نیستیم و در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری هم همینطور عمل می‌کنیم در در واقع ما بلد نیستیم با هم حرف بزنیم و کنار بیاییم بعد نتیجه این می‌شود که می‌بازیم با این وجود آن وقت از چه کسی می‌خواهیم انتقاد کنیم. بنده اصلا از این رفتار حزب اللهی‌ها زده شده ام که یک عیبی را می‌بینند و بعد آن را می‌گویند در واقع هر کسی برای خودش صاحب تشخیص و موظف به عمل تکلیف شده است.

وی با بیان اینکه اگر آمار طلاق بالا می‌رود دلیلش این است که ما نمی‌توانیم با هم زندگی کنیم، افزود: در فرانسه طرحی شبیه طرح صالحین درست کردند تا به جوانان برای صیانت از خانواده آموزش دهند.

وی با اشاره به اینکه باید کار تشکیلاتی را از پیغمبر یادگرفت، افزود: یک امام جمعه و یا امام جماعت مسجد را به من نشان دهید که به مانند پیامبر پای کار آمده باشد.

وی افزود: کاش به من می‌گفتند به جای تبلیغات کار تشکیلاتی انجام دهم.

پناهیان در پایان خطاب به دانشجویان گفت: آیا می‌خواهید مشکلات کشور را به شیوه اعتراض حل کنید؟ آیا با اعتراض اصلاحات حقیقی رخ خواهد داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید