لغو توافقنامه گازی بین اردن و رژیم صهیونیستی

    کد خبر :430805

عضو مجلس نمایندگان و رئیس سابق کانون وکلای اردن تاکید کرد که توافقنامه گازی بین این کشور و رژیم صهیونیستی باطل است.

به گزارش بازتاب به نقل از العالم، «صالح العرموطی» عضو مجلس نمایندگان اردن با اشاره به اینکه توافقنامه گاز بین رژیم صهیونیستی و اردن به تصویب مجلس الامه نرسیده است، گفت که این توافقنامه باطل است.

مجلس الامه اردن متشکل از دو مجلس نمایندگان و مجلس سناست.

العرموطی افزود که توافقنامه گاز بین اردن و رژیم صهیونیستی وضعیتی مشابه با توافقنامه تحویل جنایتکاران بین اردن و آمریکا را دارد که در سال ۱۹۹۵ امضا شد اما با تصمیم دادگاه تجدید نظر اردن این توافقنامه لغو شد زیرا به مجلس الامه برای تصویب ارائه نشده بود.

العرموطی همچنین اظهار داشت که توافقنامه گاز با دشمن صهیونیستی ظلم بزرگی در حق ملت اردن و حمایت از رژیم صهیونیستی است و این توافقنامه غیر قانونی است.

به گفته وی، قانون اساسی اردن تأکید دارد که تمامی معاهدات و توافقنامه‌هایی که خزانه دولت و حقوق عمومی و خصوصی اردنی‌ها را تحت تأثیر می‌گذارد، تنها با موافقت مجلس الامه قابل اجرا است.

وی اشاره کرد که احداث خطوط لوله گاز در اراضی شهروندان در شمال اردن، به حقوق اردنی‌ها لطمه وارد می‌کند.

شرکت برق اردن در سال ۲۰۱۶ توافقنامه‌ای با شرکت «نوبل انرژی» آمریکا برای واردات گاز طبیعی مایع از سرزمین اشغالی امضا کرده است که از سال ۲۰۱۹ این توافقنامه قابل اجرا است و این توافقنامه از حدود یک سال پیش در مجلس نمایندگان اردن در انتظار بررسی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید