کمک ویژه نهادهای انقلابی به دولت و تعریف جدید رسانه پرتیراژ از شفافیت

    کد خبر :430268

نهادهای انقلابی علیرغم تحریم های ظالمانه آمریکا عملا دوشادوش دولت “تدبیر و امید” ضمن تشدید خدمات اجتماعی خود بیش از توان کمی و کیفی بنگاه های اقتصادی مشابه به عنوان وظیفه ملی و دینی کمر به خدمت به مردم به ویژه مردم کم برخوردار کشور بسته اند.

به گزارش بازتاب به نقل از تسنیم مدت‌هاست عده‌ای معدود از عدم پیوست نهاد های انقلابی مانند بنیاد مستضعفان، ستاد فرمان امام خمینی (ره) ، آستان قدس رضوی و … به سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات گله گذاری دارند. در جدیدترین نمونه روزنامه پرتیراژ پایتخت که قرار بود با اهداف غیرسیاسی منتشر شود از عدم شفافیت برخی دستگاه‌ها انتقاد کرده است. این‌گونه به نظر می‌رسد در ادبیات شیرین فارسی تعاریف شفافیت فقط محدود به کلمات خاص از جمله “سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات ” خلاصه شده است.

اینگونه بی محابا انتقاد کردن از نهادهای انقلاب در حالی صورت می‌گیرد که به جهت تحریم‌های ظالمانه آمریکا عملا این نهادها دوشادوش دولت “تدبیر و امید” ضمن تشدید خدمات اجتماعی خود بیش از توان کمی و کیفی بنگاه های اقتصادی مشابه به عنوان وظیفه ملی و دینی کمر به خدمت به مردم به ویژه مردم کم برخوردار کشور بسته اند.

به عنوان مثال در نهاد انقلابی بنیاد مستضعفان اگر کاهش محرومیت و نرخ بیکاری در قلعه گنج ، تقدیم230 هزاران تن سیمان رایگان به مردم زلزله زده استان کرمانشاه برای بازسازی خانه و کاشانه های آسیب دیده مردم ، واگذاری 73هزار اسناد املاک علوی به مردم مناطق محروم ،مشارکت در ساخت 6 بیمارستان مناطق کم برخوردار کشور ، مشارکت در احداث 40مرکز سلامت شبانه روزی ، اجرای طرح اهدای سبد غذایی به مادران باردار و شیرده کشور به منظور جلوگیری ازسوء تغذیه ، تخصیص 200میلیارد ریال وام کار آفرینی برای هر استان ، کمک به تامین مسکن 4500خانواده های دارای بیش از دو معلول کشور، وام های دانشجویی بنیاد علوی و … نشانه ای از شفافیت عملکرد اجتماعی و اقتصادی و به کار گیری همه توان اقتصادی برای پیشرفت و آبادانی کشور نیست پس قطعا پیوستن تنها به سامانه مذکور هم نخواهد بود.

چرا تاکنون هیچ یک از رسانه‌های همفکر و کم لطف در مورد مجموعه هزینه خدمات رایگان محرومیت زدایی و اجتماعی که همدوش دولت برای آبادانی این مرز و بوم صرف شده قلم فرسایی نکرده است؟

چگونه می توان از یک سو از عدم شفافیت نهادهای انقلابی گله گذاری کرد و از سوی دیگر با سرمایه‌های کلان بیت المال تیتر اول نشریه چند صد هزار نسخه ای را با همین مضمون منتشر کرد ولی طی چند سال گذشته از انتشار اخبار و گزارشات مشروح فعالیت های محرومیت زدایی نهاد هایی مانند بنیاد مستضعفان و ستاد فرمان و کمیته امداد و …. خود داری شود؟

رنگ عینک شفاف سازی شما قطعا جهان شمول نیست یا حداقل جهان شما شامل مناطق کم برخوداری چون قلعه گنج ، لنده ، چالدران ، مانه و سملقان، قصر قند و …. که طرح های پیشرفت و آبادانی بنیاد مستضعفان در آنها اجرا می شود یا استان های کهکیلویه و بویر احمد ، چهار محال بختیاری و سیستان و بلوچستان که فعالیت های محرومیت زدایی ستاد فرمان امام نور امیدی را در آنجا مشتعل کرده و یا سایر روستا ها و مناطق محرومی که آستان قدس رضوی برای آبادانی و رفاه مردمش تلاش می کند، نیست.

کافی است از کوچه تندیس بزرگراه نلسون ماندلا در یکی از مناطق شمالی کلان شهر تهران بیرون آمده و سری به مناطق یاد شده بزنید قطعا نور امید در چشمان کودکان قلعه گنجی ، یا روستا های دوردست و صعب العبور چهار محال و بختیاری ترجمان شفافیت را برای شما تغییر خواهد داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید