کدام سینوزیت‌ها نیازمند جراحی هستند؟

    کد خبر :430001

استفاده از بخور و استنشاق بخار معمولی آب با یک حوله، شستشوی بینی با محلول‌های نمکی غلظت پائین و نوشیدن مایعات زیاد راهکار‌های درمان خانگی سینوزیت مزمن و حاد هستند.

یک متخصص گوش، حلق و بینی بیان کرد: با راهکار‌هایی ساده‌ای از جمله استنشاق بخار آب می‌توان سینوزیت‌های مزمن را در خانه درمان کرد.

محسن نراقی متخصص گوش، حلق و بینی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره درمان بیماری‌های مزمن و حاد سینوسی، بیان کرد: در صورت درمان نشدن این بیماری با درمان‌های دارویی و طبی، جراحی آندوسکوپیک سینوس انجام می‌شود.

به گفته وی جراحی آندوسکوپیک با توجه به آناتومی فضای پیچیده سینوس‌ها نیاز به مهارت و تجربه بسیار بالایی دارد چرا که کوچکترین اشتباهی آسیب‌های جدی به چشم و مغز وارد می‌کند.

این متخصص گوش، حلق و بینی با بیان اینکه اغلب سینوس‌های حاد با درمان‌های دارویی بهبود می‌یابند، تصریح کرد: سینوس‌های مزمن هم معمولا با دارو قابل درمان هستند، اما درصد کمی از آن‌ها نیاز به جراحی آندوسکوپیک دارند که برای این جراحی تشخیص نوع سینوس و معاینه آندوسکوپیک قبل از جراحی بسیار حائز اهمیت است.
وی گرفتگی بینی و پشت حلق را مهمترین علائم سینوزیت مزمن عنوان کرد و گفت: درد یکی دیگر از علائم سینوزیت است که در موارد حاد بیشتر بروز می‌کند. لازم به ذکر است که اگر این علائم بیش از ۳ ماه تدوام داشته باشند، نوع سینوزیت مزمن بوده و باید به پزشک مراجعه شود.

نراقی درباره درمان‌های خانگی سینوزیت، یادآور شد: استفاده از بخور و استنشاق بخار معمولی آب با یک حوله، شستشوی بینی با محلول‌های نمکی غلظت پائین و نوشیدن مایعات زیاد راهکار‌های درمان خانگی سینوزیت مزمن و حاد هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید