ترامپ: اگر دموکرات‌ها قصد تحقیق درباره مرا داشته باشند، اسناد پرونده روسیه را از حالت طبقه بندی خارج میکنم

    کد خبر :429916

رئیس جمهور آمریکا تهدید کرده است که اسناد مربوط به تحقیقات روسیه را از حالت طبقه بندی خارج خواهد کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه دموکرات‌ها را تهدید کرد که اگر پس از کنترل سنا در سال آینده قصد تحقیق درباره من را داشته باشند، اسناد مربوط به تحقیقات روسیه را از حالت طبقه بندی خارج خواهم کرد و این مساله به ضرر دموکرات‌ها خواهد بود.

اظهارات ترامپ در مصاحبه با نیویورک پست دو ماه پس از آن بیان شده است که وی از تصمیمش برای علنی کردن این اسناد عقب نشینی کرد.

این تصمیم ترامپ با نگرانی شدید متحدان آمریکا و وزارت دادگستری روبرو شده است.

ترامپ در این مصاحبه افزود: اگر آن‌ها می‌خواهند بازی سختی را آغاز کنند، من هم آماده هستم. آن‌ها خواهند دید که چه اسناد مخربی وجود خواهد داشت که به ضررشان تمام خواهد شد. اگر آن‌ها بخواهند تحقیق از من را شروع کنند، این اسناد موجب تخریب آن‌ها می‌شود.

رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت: اگر آن‌ها بخواهند به دولت و رئیس جمهور لطمه وارد کنند، بهترین چیز برای من اتفاق خواهد افتاد چرا که من به شدت مقابله به مثل خواهم کرد و به سختی آن‌ها را هدف قرار می‌دهم، ضربه‌ای که تاکنون نخورده باشند.

کاخ سفید در ماه سپتامبر اعلام کرد که ترامپ دستور علنی شدن اسناد را صادر کرده است، ولی چند روز بعد ترامپ در توئیتر اعلام کرد که “پس از نشست با مقام‌های وزارت دادگستری، اجرای این تصمیم را به تاخیر انداختم. ”

وی افزود: متحدان آمریکا نیز نسبت به انتشار این اسناد ابراز نگرانی کرده اند.

دموکرات‌ها سال آینده کنترل کمیته‌های مجلس نمایندگان را در دست خواهند گرفت، از جمله کمیته‌هایی که مسئول تحقیق درباره اقدامات وزارت دادگستری در انتخابات ۲۰۱۶ میلادی است.

برخی دموکرات‌ها خواستار تحقیق درباره قرارداد‌های تجاری ترامپ با روسیه شده اند. ترامپ و مقام‌های روسیه بار‌ها هرگونه تبانی در انتخابات ریاست جمهوری را رد کرده اند.

جامعه اطلاعاتی آمریکا پیش از این اعلام کرده است که روسیه در انتخابات ریاست جمهوری دخالت کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید