رئیسی: غرب در زمینه حقوق زنان متهم است و ما مدعی

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۸ آذر ۱۳۹۷ ۱۱:۳۸
    کد خبر :429847

تولیت آستان قدس رضوی گفت: امروز مغرب زمین در زمینه حقوق زنان در جایگاه متهم و ما مدعی هستیم.

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز در پانزدهمین همایش بین‌المللی بانوان قرآن‌پژوه که در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار داشت: تمام عالم جلوه رحمانیت پروردگار متعال است خداوند انسان را خلق کرد و برای هدایت او قرآن را فرستاد. در واقع انسان دوخلقتی است؛ یک خلقت جسم و دیگری خلقت جان که انسانیت انسان در گروی آن است و انسانیت انسان در پرتوی ارتباط با قرآن شکل می گیرد.

وی افزود: 7 میلیارد نفر به نام انسان در این کره خاکی نفس می‌کشند آیا همه آنان جایگاه خلیفه الهی دارند و مسجود ملائکه هستند؟ خلافت مثل ولایت مراتب دارد بنابراین خلیفه‌الله مطلق وجود مقدس امام عصر (عج) است اما هر انسانی نیز به میزان اینکه شکل و رنگ الهی بگیرد خلیفه و دارای مرتبه‌ای از خلافت است.

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه آنچه که به انسان انسانیت می‌بخشد در پرتوی ارتباط با وحی است، گفت: سخن و قیل و قال در عالم بسیار است اما بیان در پرتو ارتباط با وحی است و خداوند متعال به عنوان معلم انسان و قرآن جلوه تام اسماء حسنی الهی است.

رئیسی با اشاره به اینکه انسان کامل مفسر و مبین قرآن کریم است، تصریح کرد: امام رضا(ع) می‌فرمایند موضوع این کتاب هدایت انسان است مبادا از قرآن تجاوز کنید و بدانید هدایت در پرتو قرآن واقع می‌شود بنابراین مدار زندگی را بر قرآن قرار دهید لذا باید قرآن را از امامان دین به عنوان مفسران و مبینین آن فرا گرفت.

وی با بیان اینکه در هیچ کتابی در عالم بشریت این میزان کشش و کوشش وجود ندارد، ادامه داد: مقام معظم رهبری شخصاً در محافل قرآنی حضور می‌یابند، جوانان و نوجوانان را به قرائت، فهم و عمل به قرآن توصیه می‌کنند و هم‌اکنون فضای گسترده قرآنی در کشور وجود دارد که ایشان پرچم آن را برافراشتند و این امر در حضور جوانان و نوجوانان و به ویژه بانوان قرآن پژوه در فعالیت‌های اثر بخش قرآنی موثر بوده است.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: امام رضا(ع) می‌فرمایند قرآن کتابی همواره جدید و مربوط به همه اعصار و همه انسان‌ها است درواقع قرآن برای اهل آن هرساله در لیله القدر نازل شده و اسرار آن برای ایشان ظاهر می‌شود همچنین همواره فیض حضور امام رضا (ع) به زائر، مجاور و تمام این کشور می‌رسد اما برای کسی که دل بدهد تا نسیم قرآن و زیارت ایشان بر ما بوزد و دل نورانی شود.

رئیسی خاطرنشان کرد: با وجود همه تلاش‌های قرآنی انجام شده نیازمند فعالیت‌های بیشتر و گام‌های بلندتر به ویژه در عرصه‌هایی نظیر رسم‌الخط، قرائت‌های مختلف، روایات، تفسیر، مفهوم لغات و واژگان قرآنی، دایره‌المعارف و دانشنامه در حوزه‌های علوم قرآنی و معارف و غیره هستیم ضمن اینکه پیگیری اجرایی شدن پژوهش‌های انجام شده نیز امری ضروری است.

وی با اشاره به اینکه رواق حضرت زهرا(س) به عنوان یکی از بزرگترین رواق‌های حرم مطهر رضوی به بانوان اختصاص داده شده گفت: این رواق برای قرائت قرآن و برگزاری مجالس مذهبی و قرآنی بانوان درنظر گرفته شده؛ همچنین مرکز زنان آستان قدس رضوی را برای نخستین بار تاسیس کردیم که فعالیت‌های بانوان را دنبال می‌کند؛ علاوه بر این تلاش شد که فضاهایی که در سطح شهر نیز به این مهم اختصاص یابد که در این راستا چندی پیش اردوگاه فرهنگی خاتون به عنوان فضای تربیتی و فرهنگی و با رویکرد معرفت‌افزایی برای بانوان در مشهد مقدس افتتاح شد.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: ما معتقدیم امروز مغرب زمین در زمینه حقوق زنان در جایگاه متهم و ما مدعی هستیم چرا که ما به آنان می‌گوییم شما حق زنان را ضایع کردید؛ حق زن نقش‌آفرینی و حضور در عرصه‌های مختلف سیاسی، احتماعی، علنی و فرهنگی است که جمهوری اسلامی پرچم‌دار آن است و نظام اسلامی به برکت قرآن و اهل بیت(ع) این پرچم را برافراشته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید