کیفیت هوای خرداد امسال، بهتر از شش سال اخیر

    کد خبر :42982

خرداد ماه امسال هوای پایتخت تنها سه روز ناسالم داشت. آمارها نشان می‌دهد که کیفیت هوای آخرین فصل بهار در سال جاری بهترین شرایط را در شش سال اخیر داشت.

به گزارش ایسنا، کیفیت هوای پایتخت در خرداد ماه امسال نسبت به سال های ۹۵، ۹۴ و پیش از آن بسیار بهتر شده است؛ بطوری‌که سومین ماه امسال پایتخت، ۲۸ روز هوای سالم و سه روز (۴، ۷، ۳۱ خرداد) هوای ناسالم برای گروه‌های حساس داشت.

خرداد ماه سال گذشته پایتخت ۸ روز ناسالم برای گروه‌های حساس داشت. در این ماه تهران ۲۳ روز سالم را تجربه کرد. متاسفانه در خرداد ماه سال ۹۴ پایتخت کیفیت هوای مطلوبی نداشت. در این سال کیفیت هوا ۲۰ روز سالم و ۱۰ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و یک روز ناسالم برای همه گروه‌ها بود.

براساس آمار شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، هوای پایتخت در ۷ روز از خرداد ماه سال ۹۳ ناسالم برای گروه‌های حساس بود. هوای خرداد ماه در این سال، ۲۴ روز سالم داشت. بررسی آمار نشان می‌دهد که هوا در نیمی از روزهای خرداد ماه سال ۹۲ ناسالم برای گروه‌های حساس بود؛ به طوری‌که در این زمان ۱۴ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۶ روز سالم و ۱ روز پاک بود.

کیفیت هوا در خرداد ماه سال ۹۱ نیز اصلا اوضاع خوبی نداشت. در این ماه هوای پایتخت ۱۶ روز سالم، ۱۳ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و دو روز ناسالم برای همه گروه‌ها را داشت. در خرداد ماه سال ۹۰ نیز با وجود ۲ روز بسیار ناسالم و تنها ۷ روز سالم، نفس پایتخت به شماره افتاد. در این سال هوای تهران ۱۹ روز ناسالم برای گروه‌های حساس، ۳ روز ناسالم برای همه گروه‌ها و ۲ روز بسیار ناسالم را تجربه کرد.

بررسی این آمار نشان می دهد که اقدامات سازمان حفاظت از محیط زیست برای بهبود کیفیت هوای پایتخت موثر بوده است و کیفیت هوا در کلان شهر تهران رو به بهبود است. هرچند که کارشناسان محیط زیست تاکید می‌کنند که برای ادامه این روند و بهبود کیفیت هوای کلان شهرها اقدامات این سازمان باید تداوم داشته باشد و به سایر شهرهای کشور نیز گسترش یابد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید