نخستین اظهارنظر پوتین درباره حادثه تنگه کرچ: این اقدام تحریک آمیز از سوی رئیس جمهور اوکراین سازماندهی شده بود

    کد خبر :429772

رئیس جمهوری روسیه درباره ورود کشتی‌های اوکراینی به آب‌های ملی روسیه، گفت: این تحریکات بهانه‌ای برای برقراری وضعیت نظامی در اوکراین با هدف سرکوب مخالفان در آستانه انتخابات بود.

به گزارش بازتاب به نقل از خبرگزاری «نووستی»، “ولادیمیر پوتین” رئیس جمهوری روسیه روز گذشته نقض حریم دریایی روسیه از سوی کشتی‌های اوکراینی را اقدامی تحریک آمیز نامید که از سوی “پیتر پروشنکو” در آستانه انتخابات ریاست جمهوری این کشور سازماندهی شده بود.

به گفته وی، این اقدام تحریک آمیز بهانه‌ای برای برقراری وضعیت نظامی در برخی مناطق اوکراین شده است، در حالیکه این مسئله هیچ ارتباطی به روابط روسیه و اوکراین ندارد و تنها باعث تشدید بازی سیاسی در این کشور می‌شود.

پوتین یادآور شد که کشتی‌های نظامی اوکراینی برای نخستین بار به آب‌های ملی روسیه وارد شدند در حالی که چنین اتفاقی حتی پس از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه اتفاق نیفتاده بود.

وی با تاکید اینکه مرزبانان روسی تنها وظیفه خود را انجام داده‌اند، گفت: «کشتی‌های اوکراینی به هشدارهای صورت گرفته از سوی مرزبانان روسی بی توجهی کردند و این مسئله حتی پس از نقض مرزهای روسیه اتفاق افتاد.»

رئیس‌جمهوری روسیه یادآور شد، اکنون مشخص شده که در میان خدمه کشتی‌های اوکراینی، دو مأمور سازمان امنیت اوکراین حضور داشتند که عملا رهبری این عملیات را بر عهده داشتند.

پوتین افزود: «این بازی در حال تشدید است وهدف آن این است که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، در داخل اوکراین مخالفان سیاسی سرکوب شوند.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید