رشد ۱۴درصدی تجارت ایران

    کد خبر :429754

مدیرکل دفتر بازرگانی خارجی سازمان توسعه تجارت گفت: اکثر صادرات ما به بازارهای پیرامونی است، چنانکه ۸۴درصد از صادرات کشور را به ۹کشور صورت می‌گیرد.

به گزارش بازتاب به نقل از فارس، فرهاد نوری ظهر امروز در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه لرستان بیان کرد: اگر نگاه بسیار مناسب مسؤولان دستگاه قضایی لرستان به استان‌های دیگر کشور تعمیم داده شود می‌توان بخش زیادی از گره‌های موجود را برطرف کرد.

وی ادامه داد: معتقدیم باید اصلاحات ساختاری در کشور و دستگاه‌های اجرایی صورت گیرد.

مدیرکل دفتر بازرگانی خارجی سازمان توسعه تجارت عنوان کرد: در ۷ماهه گذشته رشد تجارت ۱۴درصدی را در کشور داشتیم که این امر مرهون تلاش تولیدکنندگان، بنگاه‌های اقتصادی و همچنین دستگاه‌های اجرایی است.

نوری اظهار داشت: در این مدت با وجود مشکلات متعدد شاهد رشد صادرات کالاهای غیرنفتی کشور بودیم؛ البته کمبودهایی نیز وجود دارد که باید با تعامل و همگرایی آن‌ها را برطرف کرد.

وی گفت: ما در یک جنگ و جهاد سخت اقتصادی و نبرد غیرمنظم قرار داریم، لذا نمی‌توان شرایط را عادی مدیریت کرد چنانکه طرف مقابل نیز هوشمندانه رفتار می‌کند و مواردی را در تحریم قرار می‌دهد که نقاط کلیدی هستند، بر همین اساس ما نیز باید نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

این مسؤول بیان کرد: سیاست‌های ارزی کشور در شرایط عادی قرار ندارد و دلیل صادر شدن برخی از بخشنامه‌ها به همین دلیل است.

مدیرکل دفتر بازرگانی خارجی سازمان توسعه تجارت اظهار داشت: صادرات کشور در ۷ ماهه از ۲۷ میلیارد دلار عبور کرده و شاهد تراز مثبت اقتصادی هستیم؛ البته باید کالاهای با ارزش افزوده بالاتر صادر شوند.

نوری گفت: در زمینه بازارها نیز باید گفت اکثر صادرات ما به بازارهای پیرامونی است، چنانکه ۸۴ درصد از صادرات کشور به 9کشور صورت می‌گیرد.

این مسؤول اظهار داشت: در خصوص بازگشت ارز حاصل از صادرات، سازمان توسعه تجارت همواره برای اینکه این تعهد سپاری دست و پای صادرکننده را نبندد سعی کرده است که تبصره‌ها و استثناهایی وجود داشته باشد.

مدیرکل دفتر بازرگانی خارجی سازمان توسعه تجارت در ادامه بیان کرد: صادرکنندگان بایستی کمک کنند تا نیازهای ارزی کشور در این برهه تأمین شود؛ بی‌شک آینده مثبت است چنانکه شاهد نگاه توسعه‌ای در صنایع جدید و دارای ارزش افزوده هستیم.

وی ادامه داد: در سازمان توسعه تجارت مشوق‌هایی در بخش‌های مختلف در نظر گرفته شده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به حضور در نمایشگاه‌های خارج از کشور، بازپرداخت قسمتی از سود وام‌های تولیدی صادراتی و حمایت از فعالیت‌های بازاریابی اشاره کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید