مدل مفهومی آئودی E-Tron GT رونمایی شد

  • خودرو
  • پنجشنبه ۸ آذر ۱۳۹۷ ۹:۱۵
    کد خبر :429729

خودروی مفهومی و الکتریکی آئودی ای-ترون جی‌تی به‌عنوان سومین محصول برقی آئودی در نمایشگاه لس‌آنجلس رونمایی شد.

آئودی از خودروی مفهومی e-tron GT در نمایشگاه لس‌آنجلس رونمایی کرد. آئودی ای-ترون GT سومین مدل تمام الکتریکی این شرکت پس از شاسی‌بلند و مدل کراس‌اور اسپرت‌بک ای-ترون به شمار می‌رود. همانند سایر محصولات مفهومی، آئودی ای-ترون جی‌تی نیز در نمایش اولیه استتار شده است، اما این موضوع نمی‌تواند از کسب برخی جزئیات آن جلوگیری کند.

شبیه خودروی الکتریکی تسلا مدل اس که در نقطه‌ی مقابل آن قرار دارد، آئودی ای-ترون GT به لحاظ فنی سدان نیست. در حقیقت این مدل مفهومی یک لیفت‌بک یا کوپه چهاردر با ظاهر طراحی اسپرت است. برای پی بردن به این نکته به خط سقفی شیب‌دار، حالت روبه‌پایین، دیفیوزر عقب بزرگ و حروف آئودی اسپرت توجه کنید. به‌نظر می‌رسد مفهومی برقی جدید توسط افرادی طراحی شده باشد که مسئول طراحی آئودی RS هستند، به این معنی که باید عملکرد قابل‌توجهی ارائه دهد.

آئودی جزئیات بیش‌تری همراه با تصاویر اولیه مفهومی ای-ترون GT منتشر نکرده است، اما گزارش Bild آلمان نشان می‌دهد که GT e-tron از همان پلتفرم توسعه‌یافته‌ی پورشه برای خودروی برقی تایکان (Taycan) استفاده می‌کند. بنابراین باید ببینیم که آیا عملکرد آن مشابه یا بیش‌تر از مدل پورشه می‌شود. این پلتفرم دارای فاصله‌محوری ۲۹۰ سانتی‌متر، طول ۴۹۷ سانتی‌متر، عرض ۱۹۵ سانتی‌متر و ۱۳۷ سانتی‌متر ارتفاع است. سقف آئودی ای-ترون GT از کربن ساخته می‌شود، در حالی‌ که سایر ساختار آن از آلومینیوم و فولاد است. این تصاویر همچنین شباهت بی‌نظیری با آخرین مدل آئودی A7 اسپرت‌بک دارد؛ شاید شکل چراغ‌ها و سپر کمی متفاوت باشد، اما شکل کلی و ظاهر خودرو اساساً‌ یکسان است.

با توجه‌ به گزارش فوق، آئودی ای-ترون جی‌تی قادر است در زمان ۳.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد و با یک‌بار شارژ مسافت ۴۰۰ کیلومتر را طی کند. همچنین زمان شتاب‌گیری صفر تا ۲۰۰ کیلومتر این مدل مفهومی هم ۱۲ ثانیه اعلام شده است، در حالی‌ که بیشینه سرعت آن به ۲۴۰ کیلومتربرساعت می‌رسد. زمان استفاده از بیشینه سرعت به‌لطف‌ استفاده از سیستم خنک‌کاری پیشرفته تا حدود زیادی افزایش می‌یابد. محل قرارگیری باتری در کف خودرو قرار دارد و سیستم چهار چرخ فرمان نیز باعث فرمان‌گیری بسیار سریع می‌شود.

آئودی ادعا می‌کند که این خودروی مفهومی الکتریکی به‌لطف‌ بهره‌گیری از موتورهای سنکرون (synchronous motor) در محورهای جلو و عقب، قادر است ۵۸۲ اسب‌بخار قدرت تولید کند. قدرت تولیدی توسط سیستم تمام چرخ محرک کواترو (Quattro) به چهار چرخ خودرو منتقل می‌شود.

آئودی ادعا می‌کند که شعاع حرکتی ای-ترون GT به‌لطف صرفه‌جویی در مصرف انرژی و سیستم بازیابی خودکار انرژی ترمز می‌تواند تا ۳۰ درصد افزایش یابد. ترمزهای چرخ تنها زمانی عمل می‌کنند که راننده با شتاب بیش از ۰.۳ g ترمز بگیرد؛ اما زمانی‌که این اتفاق بیفتد، مفهومی آئودی ای-ترون جی‌تی دارای ترمزهای دیسک سرامیکی عملکردی برای توقف سریع است.

پکیج باتری لیتیوم یون ۹۰ کیلووات ساعت آئودی E-Tron GT به‌آسانی با استفاده از کابل یا روش القایی بی‌سیم شارژ می‌شود. به کمک پد بی‌سیم، خودروی الکتریکی با توان ۱۱ کیلووات در شب شارژ خواهد شد. با استفاده از شارژ سیمی، سیستم ۸۰۰ ولتی می‌تواند طی ۲۰ دقیقه باتری را تا ۸۰ درصد شارژ کند که چنین مقداری برای طی حدود ۳۲۰ کیلومتر کافی است.

مفهومی برقی آئودی ای-ترون GT طراحی زیبا و اسپرت دارد، اگرچه اندازه‌ی آن مشابه آئودی A7 است. خودروی الکتریکی روی رینگ‌های ۲۲ اینچی سوار می‌شود و قابلیت‌های آیرودینامیکی و خنک‌سازی زیادی در بدنه به‌کار‌ گرفته‌ شده است. از جمله این موارد می‌توان به دریچه هوای ورودی از زیر دماغه، دریچه‌های جلو و پشت چرخ‌های جلو و دیفیوزر بزرگ عقب اشاره کرد. سایر نکات برجسته‌ی طراحی بدنه شامل تغاری گلگیر برآمده‌ (برجسته) به همراه چین‌های زیبا روی بدنه می‌شود. همان‌طور که در تصاویر نیز مشخص است، پورت شارژ در سپر جلو سمت راننده قرار می‌گیرد. سیستم روشنایی با کمک چراغ‌های ماتریسی LED و نور بالای لیزری در جلو و نوار LED در عقب عمل می‌کند. حجم صندوق عقب به ۴۵۰ لیتر می‌رسد در حالی‌ که حجم صندوق جلو به ۱۰۰ لیتر محدود می‌شود.

فضای داخلی از طرح ایده‌آل کابین آئودی A7 الهام می‌‌گیرد. بر خلاف بسیاری از خودروهای الکتریکی، آئودی E-Tron GT از طرح نمایشگر دوگانه با طراحی سنتی و ساده استفاده می‌کند. این صفحه‌نمایش، صفحه لمسی مرکزی دارد که کنترل آب‌و‌هوا را در یک پنل جداگانه زیر آن قرار می‌دهد. داشبورد دیجیتال با مجموعه‌ی وسیعی از قابلیت‌های اضافی نیز در جلوی راننده قرار دارد.

هر چهار سرنشین خودروی برقی مفهومی آئودی ای-ترون GT از صندلی‌های اسپرت الهام‌گرفته از مسابقات رسمی استفاده می‌کنند. در کل، فضای کابین از محصولات حیوانی استفاده نمی‌شود؛ حرکتی که با آرمان‌های سازگار با محیط‌زیست تطابق دارد. صندلی‌ها از چرم مصنوعی استفاده می‌کنند، در حالی‌ که اکثر وسایل زینتی (تریم) از مواد بازیافتی، میکرو فیبر و الیفا اکونیل ساخته شده‌اند.

آئودی ای-ترون GT تا سال ۲۰۲۰ به‌عنوان خودروی برقی پرچم‌دار این خودروساز آلمانی به بازار عرضه خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید