رایج ترین اشتباهات تغذیه‌ای که هر روز انجام می‌دهیم

    کد خبر :429192

متخصص طب سنتی درباره رایج ترین اشتباهات تغذیه ای در رژیم غذایی و عوارض آن توضیح داد.
علیرضا عباسیان متخصص طب سنتی درباره رایج‌ترین اشتباهات تغذیه‌ای از دیدگاه طب سنتی گفت: یکی از اشتباهات رایج تغذیه‌ای استفاده از رژیم‌های غذایی خاص شامل رژیم خام خواری، پروتئین خواری، استفاده از یک گیاه خاص (مثلاکاهو)، مصرف زیاد یا کم یک ماده غذایی هستند که چنین عاداتی فرد را با مشکل مواجه می‌کند.

وی تاکید کرد: باید از تمام مواد غذایی به اندازه کافی در رژیم روزانه استفاده کرد و از مصرف مواد غذایی خارج از فصل خودداری شود.

عباسیان با اشاره به ضرورت استفاده از خوراکی ها بر مبنای هرم غذایی توصیه کرد: در رژیم غذایی مناسب نان و غلات بیشترین میزان غذایی است که باید استفاده شود؛ پس از آن میوه ها، گوشت‌ها، لبنیات و در آخر شیرینی و چربی ها قرار می‌گیرند.

موادغذایی ناسازگار را با هم مصرف نکنید
متخصص طب سنتی درباره استفاده همزمان از مواد غذایی تصریح کرد: مصرف چندین ماده غذایی به صورت همزمان یکی دیگر از اشتباهات تغذیه‌ای است؛ از مصرف ترشی‌ها با لبنیات، خربزه با عسل، ماهی با آب زیاد، ماهی با شیر یا ماست، 2 یا چند نوع گوشت با هم، گوشت با تخم مرغ، گوشت با لبنیات و تخم مرغ با لبنیات خودداری شود.

عباسیان گفت: باید دقت کرد که غذا‌های منجمد عمر مشخصی دارند به عنوان مثال گوشت را تا یک ماه می‌توان در فریزر نگهداری کرد؛ این زمان برای گوشت مرغ بیشتر از یک ماه و برای گوشت ماهی کمتر از یک ماه است.

متخصص طب سنتی توصیه کرد: میوه‌ها را به صورت تازه مصرف کنید؛ استفاده از میوه‌های منجمد به مقدار کم اشکالی ندارد.

نامناسب‌ترین میان وعده‌ها
وی درباره میان وعده‌ها اظهار کرد: مواد غذایی که در میان وعده استفاده می‌شوند نباید دارای طعم غالب باشند؛ به طور مثال استفاده از شیرینی ها، آجیل‌های خیلی شور و خوراکی‌های ترش برای میان وعده مناسب نیست.

وی افزود: مصرف کم این خوراکی‌ها مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما در استفاده طولانی مدت ممکن است موجب بروز بیماری شوند.

عباسیان گفت: بهتر است ورزش کردن با معده خالی باشد و بعد از ۲۰ دقیقه استراحت، غذا میل شود اما سالمندان باید قبل از ورزش از یک تغذیه مختصر استفاده کنند.

وی به اهمیت زمان صرف غذا اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از اشتباهات تغذیه‌ای ثابت نبودن زمان صرف وعده‌های غذایی است؛ وعده‌های غذایی را باید در ساعت مشخص میل کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید