لزوم تلاش ۳ برابری جهانیان برای مقابله با تغییرات اقلیمی

    کد خبر :429118

گزارش سازمان ملل متحد نشان می‌دهد که کشورها برای مقابله با اثرات مخرب تغییرات اقلیمی با شکست مواجه شده‌اند.

در گزارش سازمان ملل آمده‌ است که کشورها باید تلاش‌های خود برای مقابله با تغییرات اقلیمی را سه برابر کنند یا در غیر این‌ صورت باید خود را برای مواجهه با پیامدهای فاجعه‌بار آن آماده سازند.

کارشناسان اظهار داشتند: تعهداتی که کشورهای جهان در قرارداد آب و هوایی پاریس به تحقق یافتن آن‌ها ملزم شدند تنها با تلاش‌های بیشتر دولت‌ها محقق خواهد شد. اعمال مالیات‌های جدید، سرمایه‌گذاری در حوزه تکنولوژی‌های پاک و اعمال سیاست‌های جدی دولتی برای کاهش انتشار گازهای آلاینده ضروری هستند.

«گونار لودرر» یکی از نویسندگان گزارش ملل متحد گفت: همچنان بین اهدافی که دولت‌ها بر سر آن‌ها توافق کرده‌اند با اقداماتی که برای تحقق این اهداف انجام داده‌اند شکاف عمیقی وجود دارد.

به گزارش ایسنا،به گفته محققان تنها با افزایش سه برابری تلاش‌ها می‌توان از بالا رفتن دما بیش از دو درجه سانتی‌گراد و تاثیرات مخرب تغییرات اقلیمی جلوگیری کرد.

به گزارش روزنامه گاردین، در گزارش این سازمان آمده‌ است که افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای طی سال گذشته ادامه داشته اما می‌توان این وضعیت را کنترل کرد. نشانه‌های امیدبخشی مشاهده شده که از آن جمله می‌توان به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر و دیگر فناوری‌های کاهنده کربن اشاره کرد. هرچند، در حال حاضر این اقدامات کافی نیستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید