نقشه زیر پوستی برای برکناری علی لاریجانی ؛ اصلاح‌طلبان فریب آب نبات چوبی پایداری را می‌خورند؟

    کد خبر :429038

مدتی بود که بعد از انتخابات ریاست جمهوری پایداری اکت سیاسی نمی کرد و از دور نشسته بود و معادلات را می نگریست اما به نظر می آید این روزها پایداری ها آستین های خود را بالا زدند و در اقداماتی زیرپوستی امیال انتخاباتی شان را دنبال می کنند.

به گزارش نامه نیوز، جبهه پایداری در حال حاضر به ظاهر مشغول کادرسازی و بازسازی تشکیلات خود است و موضوع جذب کردن اقشار مختلف خصوصاً جوانان به گفتمان خود را دنبال می‌کند تا در انتخابات مجلس شورای اسلامی گام های بلندی بردارند. موضوعی‌ای که متقی فر سخنگوی این جبهه نیز به آن صحه می گذارد و اضافه می کند «در گذشته به پایداری ایراد می گرفتند و ارائه لیست جداگانه را عامل شکست انتخاباتی می‌دانستند؛ در حالی که در انتخابات مجلس دهم، علی‌رغم اینکه جبهه پایداری لیست جداگانه نداد و یک لیست از طرف جریان اصول‌گرایی ارائه شد، نتیجه انتخابات به‌گونه‌ای دیگر رقم خورد. این نشان داد که شکست و پیروزی در انتخابات، الزاماً منوط به ارائه لیست مشترک نیست؛ بلکه باید دید برآورد مردم از عملکرد ما چیست. امروز سکوت جبهه پایداری سکوتی عقلانی و ناشی از هوش سیاسی است و گاهی، سکوت می‌تواند بیشتر از موضع‌گیری و سخنرانی و بروز و ظهور رسانه‌ای در اقناع افکار عمومی اثرگذار باشد».

صحبت های متقی فر دو نکته ظریف دارد. او در قسمت اول این دیدگاه را رد می کند که پایداری همواره نقش بازی به هم زن را در جریان اصولگرا ایفا کرده است و به استناد آنکه لیست مشترک اصولگرایان در انتخابات مجلس جواب نداد، این پیام را به سایر گروه های اصولگرا می دهد که در انتخابات بعدی باید روی پای خود بیاستند و هر گروه اصولگرا متناسب با اعمالش خود را در معرض آرای مردم قرار دهد.

اما نکته مهم صحبت های او به اقدامات این روزهای پایداری ها در عرصه سیاسی کشور بر می گردد. پایداری ها چراغ خاموش می خواهند به متن معادلات جریان اصولگرا بازگردند، بدون آنکه ردپایی از خود به جای بگذارند. از مدت ها پیش هم شروع کردند. جوسازی ها درباره CFT، حمله به ظریف و علی لاریجانی مصادیق روشنی از حرکاتی است که آنها انجام دادند یا برنامه دارند، در آینده انجام دهند.

متقی فر درست می گوید سکوت این روزهای پایداری هوشمندانه است تا کارهای‌شان اثربخش تر باشد. حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر گرچه به طور رسمی عضو جبهه پایداری نیست اما نعل به نعل منویات پایداری را در مجلس دنبال می کند، در واقع سمپاد این مجموعه درون پارلمان است. او امروز لیدر دو حرکت جنجال آفرین شده، نخست استیضاح ظریف به بهانه اظهاراتش درباره پولشویی و دوم استیضاح علی لاریجانی.

پایداری ها روز سخت علی لاریجانی در گرفتن رأی اکثریت نمایندگان را برای تداوم ریاست در مجلس به یاد دارند و امیدوارند با وعده سپردن کرسی ریاست به عارف یا پزشکیان، فراکسیون امید را با خود همراه کنند و علی لاریجانی را از رأس هرم تصمیم گیری در پارلمان کنار بگذارند.

آنها تصور می کنند اگر علی لاریجانی را از ریاست بیاندازند، دومینووار می توانند ضربه های بعدی خود را به دولت روحانی و جریان اعتدالی بزنند که قطعا حذف ظریف از کابینه و معلق کردن پیوستن به FATF در اولویت کار آنها خواهد بود. در نهایت نیز وقتی سکان هدایت مجلس در اختیار یک اصلاح طلب باشد به راحتی همه قصورهای مجلس دهم را در انتخابات مجلس به پای جریان اصلاحات می نویسند و خود برنده صحنه رقابت لقب می گیرند.

در واقع پایداری‌ها می خواهند با یک آب نبات چوبی، اصلاح طلبان را فریب دهند تا با یک حرکت هم اصولگرایان معتدل و هم جریان اصلاحات را از صحنه سیاسی کشور حذف کنند. حال باید دید اصلاح طلبان از خود ذکاوت نشان می دهند یا با کمال میل در دام پایداری ها پا می گذارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید