وزیر علوم: آنهایی که ادعا دارند فرزندان مسئولان در کشور دیگری درس می‌خوانند، مدارک بیاورند

  • سیاسی
  • سه شنبه ۶ آذر ۱۳۹۷ ۱۵:۳۴
    کد خبر :428477

وزیر علوم گفت: اگر فرزند مسئولی در کشور دیگری درس می‌خواند چه ربطی به خود آن مسئول دارد؟ پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند «اطلبوا العلم ولو بالصین».

به گزارش خبرآنلاین، آمریکا از زمان روی کار آمدن دولت ترامپ روز به روز عرصه سیاسی و اقتصادی را بر ایران تنگ کرد تا در نهایت یکطرفه از برجام خارج شد و دیگر کشورها را تهدید کرد که یا آنها هم ایران را تحریم کنند یا در کنار ایران مشمول تحریم های آمریکا می شوند.

در این اوضاع سخت و جنگ تمام عیار اقتصادی برخی سیاسیون جناح رقیب فرصت را برای خود مهیا دیدند تا با تهییج افکارعمومی علیه دولت، از آب گل آلود ماهی بگیرند. از جمله شایعاتی که می کوشند ضد دولت راه بیاندازند ارائه آمارهای ساختگی و نجومی از تحصیل فرزندان مسئولان اجرایی در آمریکا است.

منصور غلامی وزیر علوم درباره صحت آمار تحصیل دو هزار نفر از فرزندان مسئولان در آمریکا به خبرآنلاین گفت: وزارت علوم هیچ آماری ندارد و وظیفه ای هم درباره رصد کردن اینکه فرزندان مسئولان کجا درس می خوانند ندارد. آنهایی که چنین آمارهایی می دهند خودشان هم باید مدارکش را ارائه کنند.

وی با بیان اینکه دانشگاه های ایران جایگاه علمی بسیار قوی در جهان دارند، یادآور شد: دانشگاه های بزرگ ایران در همه رشته ها با دانشگاه های بزرگ دنیا رقابت می کنند. فارغ التحصیلان دانشگاه های ایران وقتی برای ادامه تحصیل به کشورهای دیگر می روند خیلی گُل می کنند و اسم و رسم پیدا می کنند.

وزیر علوم یادآور شد: اگر کسی دوست دارد در دانشگاهی غیر از دانشگاه های ایران درس بخواند، این تصمیم خود او است. حالا اینکه فرزند مسئولی در کشور دیگری درس می خواند چه ربطی به خود آن مسئول دارد؟ پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند «اطلبوا العلم ولو فی الصین یعنی علم بیاموزید حتی اگر در چین باشد» اما متأسفانه با وجود توصیه و آموزه های دینی، این روزها شاهد بحث های حاشیه ای خوبی نیستیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید