واکنش آمریکا به تحولات اوکراین

    کد خبر :428296

وزیر امور خارجه آمریکا با خطرناک توصیف کردن توقیف کشتی های اوکراینی از سوی روسیه، نسبت به تنش های میان مسکو و کی یف واکنش نشان داد.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن اقدام روسیه در توقیف کشتی های اوکراینی از مسکو خواست این کشتی ها و خدمه آنها را آزاد کند.

وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه خود اقدام روسیه را تشدید تنشی خطرناک و نقض قوانین بین المللی خوانده است.

روز گذشته رسانه ها از اقدام روسیه در شلیک به سمت دو شناور توپدار و یک یدک کش اوکراینی در تنگه کرچ خبر داده و سپس اعلام شد که روسیه این سه کشتی را توقیف کرده است. مسکو اعلام کرده است که این شناورها غیرقانونی وارد حریم دریایی روسیه شده‌اند.

پمپئو در بیانیه خود تصریح کرده است: ایالات متحده این اقدام تهاجمی روسیه را محکوم می‌کند. ما از روسیه می‌خواهیم که سه کشتی را به اوکراین بازگرداند، خدمه بازداشتی را آزاد کند و به تمامیت ارضی و استقلال اوکراین بر اساس مرزهای بین المللی شناخته شده و قلمرو دریایی‌ احترام بگذارد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین خواستار خویشتنداری روسیه و اوکراین و مذاکرات مستقیم رو در روی رهبران دو کشور شده و بار دیگر بر حمایت آمریکا از استقلال و تمامیت ارضی اوکراین حمایت کرده است.

وزیر خارجه آمریکا در بیانیه خود تصریح کرده است: همانگونه که در بیانیه کریمه اعلام کردیم، ایالات متحده تلاش روسیه برای الحاق کریمه به خاک خود را رد می کند.

پیش از پمپئو، نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل نیز به روسیه هشدار داد که توقیف سه کشتی اوکراینی «نقض انزجار آمیز تمامیت ارضی اوکراین» است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید