تحقیقات دیوان عالی آمریکا از اپل به علت انحصارطلبی تجاری

    کد خبر :428257

دیوان عالی آمریکا قصد دارد جلوی مختومه شدن یک پرونده رسیدگی به انحصارطلبی تجاری شرکت اپل را بگیرد تا احتمالا این شرکت به علت ایجاد بازار انحصاری اپلیکیشن مجبور به پرداخت غرامت شود.

به گزارش بازتاب به نقل از سی ان بی سی، اپل متهم است که با راه اندازی فروشگاه آنلاین اپ استور خود فروش نرم افزارهای سازگار با آیفون را به طور انحصاری انجام داده و مشتریان را بدین شیوه مجبور به پرداخت مبالغی اضافی به میل خود کرده است.

این شکایت توسط تعدادی از کاربران آیفون تقدیم دادگاه شده بود و اپل پیش از این موفق به متوقف کردن آن شده بود. اما شاکیان توانستند دیوان عالی آمریکا را مجاب به پیگیری مجدد این پرونده کنند.

بر اساس ادعای شاکیان، اپل با مجبورکردن تولیدکنندگان اپلیکیشن به خرید از اپ استور انحصاری خود و دریافت ۳۰ درصد کمیسیون از خریداران دست به گران فروشی زده و باید مبالغ اضافی را به کاربران بازگرداند. این رفتار اپل یک رفتار غیررقابتی توصیف شده است.

شاکیان از سال ۲۰۱۱ در حال پیگیری این شکایت خود هستند و در صورت موفقیت موفق به دریافت غرامتی قابل توجه از اپل می شوند. گفتنی است توسعه دهندگان اپلیکیشن های اپل در سال ۲۰۱۷ بیش از ۲۶ میلیارد دلار درآمد به جیب زدند که نسبت به سال ۲۰۱۶ حدود ۳۰ درصد افزایش نشان می دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید