شاسی بلند لامبورگینی اوروس با تیونینگ TopCar معرفی شد

  • خودرو
  • سه شنبه ۶ آذر ۱۳۹۷ ۱۲:۴۸
    کد خبر :428127

شرکت تاپ‌کار از مدل ارتقایافته شاسی‌بلند لامبورگینی اوروس با طراحی جدید بدنه به کمک قطعات فیبر کربن رونمایی کرد؛ هزینه تیونینگ حدود ۴۵ هزار دلار برآورد می‌شود.

این روزها تیونینگ خودرو در میان خودروهای شاسی‌بلند رواج زیادی دارد و یکی از محصولاتی که مورد توجه تیونرها قرار دارد، لامبورگینی اوروس است؛ هیولای قدرتمند ایتالیایی که از زمان تولید تاکنون،‌ تافته‌ای جدابافته از سایر محصولات شاسی‌بلند بازار بوده است. همین مسئله باعث شد تا شرکت تیونینگ TopCar به فکر طراحی مجدد لامبورگینی اوروس بیفتد.

این تیونر با تغییراتی در ظاهر و طراحی بدنه اوروس کار خود را آغاز کرد. تاپ‌کار برای خریداران لامبورگینی اوروس در مجموع ۱۰ قطعه فیبر کربن قابل مشاهده به همراه مجموعه لوگوی سه‌تکه و مجموعه‌ای از رینگ‌های سفارشی ۲۲ اینچی ارائه می‌دهد.

اگر از نزدیک نگاه کنید، متوجه خواهید شد که این شاسی‌بلند اوروس سیاه‌رنگ به قطعاتی شامل قسمت‌های زیر مجهز می‌شود: کاپوت، سپر جلو، ورودی هوای جلو، زه گلگیر، اسپلیتر جانبی، زهوار درها، زه جانبی رکاب، دیفیوزر، اسپلیتر خروجی هوای عقب، اسپویلر زیرین عقب و اسپویلر عقب بالا که همگی از جنس فیبر کربن هستند. خریداران لامبورگینی اوروس می‌توانند خروجی‌های سفارشی اگزوز را نیز در آینده سفارش دهند، زیرا آن‌ها به‌طور موقت در دسترس نیستند.

قطعات فیبر کربنی بدنه مورد استفاده تاپ‌کار برای شاسی‌بلند لامبورگینی اوروس به تنهایی قیمتی بیش از ۳۹ هزار دلار خواهد داشت که هزینه نصب ۴۷۳۴ دلاری نیز به آن افزوده می‌شود. در همین حال رینگ‌ها هرکدام به‌طور جداگانه ۷،۶۰۰ دلار و لاستیک‌های اضافی هرکدام ۳۲۰۰ دلار برای مشتری هزینه در بر خواهد داشت.

یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار جالب در اوروس سفارشی تاپ‌کار، طرح استتار در داخل کاپوت است که به کمک فیبر کربن-کولار (Kevlar)‌ انجام می‌گیرد. البته این کار باعث نمی‌شود که دریچه‌های کاپوت روی پیشرانه ۴ لیتری خورجینی هشت سیلندر مجهز به توربوشارژر دوگانه (توین توربو) پوشیده شوند.

این پیشرانه ۶۴۱ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن‌متر گشتاور در دسترس قرار می‌دهد و لامبورگینی اوروس را قادر می‌سازد تا تنها در ۳.۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد. بیشینه سرعت این شاسی‌بلند نیز به ۳۰۵ کیلومتربرساعت می‌رسد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید