بیل گیتس: با روش های فعلی تولید گازهای گلخانه ای کاهش نمی یابد

    کد خبر :428052

بیل گیتس موسس شرکت مایکروسافت که در زمینه مقابله با گرمایش زمین نیز فعالیت های زیادی دارد از کم توجهی به تمام ابعاد این مشکل انتقاد کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از سی ان بی سی، وی که برای مقابله با بیماری های عفونی و در برخی زمینه های مرتبط با فناوری های نوظهور هم سرمایه گذاری های گسترده ای انجام داده در گفتگو با شبکه اچ بی او تصریح کرده که آمریکا چیزهای زیادی را برای کمک به دنیا اختراع کرده و همیشه در زمینه تولید محصولات جدید و پیشبرد علم پیشتاز بوده و به همین علت اگر امریکا برای اولین بار در زمینه مقابله با گرمایش زمین نقش اول را ایفا نکند شاهد وقوع یک فاجعه خواهیم بود.

گیتس افزود که مصرف گسترده انرژی برق تنها یکی از عوامل افزایش گازهای گلخانه ای است و هنوز باید در زمینه استفاده از انرژی باد، خورشیدی و غیره کارهای گسترده تری انجام شود.

موسس مایکروسافت ادامه داد: بسیاری فکر می کنند انرژی های تجدیدپذیر خورشید و باد بسیار ارزان تر هستند. اما برق تنها یک چهارم مشکل تولید گازهای گلخانه ای را تشکیل می دهد و ما باید به دنبال حل شدن ۱۰۰ درصد مشکل باشیم. شیوه های فعلی کشاورزی و حمل و نقل هم بخش زیادی از مشکل را به خود اختصاص داده اند و نباید از تاثیر روش های متداول برای ساخت و ساز خانه و کارخانه های مختلف هم غافل باشیم.

بیل گیتس گفت: ما هنوز تا به صفر رساندن همه منابع تولید گازهای گلخانه ای فاصله زیادی داریم و برای این کار باید یک جنبش جهانی برای تسریع تلاش های فعلی به راه بیندازیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید