قیمت نفت خام با رکورد زدن تولید نفت سعودی افت کرد

    کد خبر :428043

احتیاط تاجران قبل از اجلاس این هفته جی۲۰، که از جمعه در آرژانتین آغاز می‌شود و اجلاس هفته آینده اوپک و رکورد زدن تولید نفت سعودی موجب شد قیمت‌های نفت پایین بیاید.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، روز سه‌شنبه، با احتیاط تاجران قبل از اجلاس این هفته G20 که از جمعه در آرژانتین آغاز می‌شود و اجلاس هفته آینده اوپک و همچنین رکورد زدن تولید نفت سعودی، قیمت‌های نفت را پایین کشید.

تا ساعت ۷:۰۵ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۳۸ سنت یا ۰.۶ درصد نسبت به قیمت بسته شده دیشب، افت کرد و به ۶۰.۱۰ دلار رسید.

قیمت نفت برنت، در شروع معاملات امروز مختصراً به زیر ۶۰ دلار هم سقوط کرده بود.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۴۲ سنت یا ۰.۸ درصد کاهش یافت و به ۵۱.۲۱ دلار رسید.

دیشب یک منبع آگاه به رویترز خبر داد که عربستان سعودی در ماه نوامبر، تولید خود را به رکورد همیشگی ۱۱.۱ تا ۱۱.۳ میلیون بشکه در روز رسانده است.

قیمت‌های نفت که همین اخیرا و در اوایل اکتبر به ۸۶ دلار هم رسیده بودند، حالا تحت فشار نگرانی‌های مربوط به اشباع بازارهای نفت و ضعف گسترده بازارهای مالی، تقریبا یک سوم از ارزش خود را از دست داده‌اند.

رهبران G20، بزرگترین اقتصادهای جهان، در ۳۰ نوامبر و ۱ دسامبر در آرژانتین دیدار می‌کنند. جنگ تجاری بین چین و آمریکا، مهمترین موضوعی است که در حاشیه این اجلاس به آن پرداخته خواهد شد.

در ۶ دسامبر هم اعضای اوپک در اجلاس سالانه خود در وین گرد هم جمع خواهند شد و این گروه در مورد سیاست تولید خود به همراه برخی از اعضای غیر اوپک، نظیر روسیه، مذاکره خواهند کرد.

رییس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ، به متحد سیاسی خود و رهبر اوپک، عربستان سعودی فشار وارد می‌کند تا برای کاهش قیمت سوخت برای مصرف‌کنندگان، از کاهش تولید خودداری کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید